کد خبر: ۶۳۳۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷

نیویورک‌تایمز: پیشتازی سندرز در آیووا مایه نگرانی جریان اصلی دموکرات‌هاست

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشته است نتیجه نظرسنجی تازه ایالت «آیووا» که از پیشتازی «برنی سندرز» حکایت دارد، مایه نگرانی جریان اصلی حزب دموکرات شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز شنبه با انتشار نتایج یک نظرسنجی تازه در ایالت کلیدی و مهم «آیووا» از پیشتازی «برنی سندرز» در میان نامزدهای دموکرات در این ایالت خبر داده و نوشته است که این نتایج برای جریان اصلی حزب دموکرات، مایه نگرانی است.

نیویورک‌تایمز در این رابطه نوشته است: «پیروزی سندرز در آیووا، یعنی جایی که او چهار سال پیش رقابت را با اختلاف ناچیزی به "هیلاری کلینتون" واگذار کرد، بازگشتی قابل توجه برای این نامزد ۷۸ ساله است که حمله قلبی ماه اکتبرش نامزدی‌اش را در معرض نابودی قرار داده بود. این، همچنین موجب اضطراب دموکرات‌های حامی ساختاری خواهد بود که عمیقا از احتمال نامزدی سندرز نگران هستند.»

نیویورک‌تایمز: پیشتازی سندرز در آیووا مایه نگرانی جریان اصلی دموکرات‌هاست

این روزنامه می‌افزاید: «اگر او در آیووا پیروز شود و آنطور که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در نیوهمپشایر هم به همین شکل بر جبهه چندپاره رقبای جریان اصلی فائق آید، در آن صورت متوقف کردن وی کار دشواری خواهد بود.»

بر اساس نظرسنجی‌ای که نتایج آن امروز منتشر شد، این نامزد چپگرا و سوسیالیست آمریکایی در این ایالت با اختلاف قابل توجهی در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفته است. 

نیویورک‌تایمز نوشته است بسیاری از افرادی که قصد دارند به سندرز رأی دهند، می‌گوید یکی از مهمترین دلیل این تصمیم این است که سندرز در طول دوران فعالیت سیاسی خود، همواره در رویکرد سیاسی‌اش ثابت‌قدم بوده است.

«آستین استورچ» یکی از رأی‌دهندگانی است که به نیویورک‌تایمز گفته است: «او، خودش است. دقیقا همان چیزی که خودش می‌گوید. بهتر از خودش نمی‌توانم او را توصیف کنم.»

نیویورک‌تایمز البته نوشته است که اهالی آیووا به تغییر رأی در لحظات پایانی معروف هستند و ضمنا این احتمال وجود دارد که نامزدهای میانه‌روتر در ادامه رقابت‌ها با یکدیگر متحد شوند.

بر اساس قوانین رأی‌گیری مجمع انتخاباتی آیووا، در انتخابات درون‌حزبی در این ایالت، آرای ایالتی تنها به نامزدهایی تعلق می‌گیرد که بیش از ۱۵درصد مجموع آرا را به دست آورده باشند. نامزدهایی که به این نصاب نرسند، می‌توانند آرای خود را به نامزدی دیگر ببخشند، از این رو تحلیل وضعیت حضور ۴ نامزد پیشتاز در صندوق حائز اهمیت است.

در گزارش نیویورک‌تایمز اشاره شده است که سندرز «متعهدترین هواداران را در این رقابت‌ها دارد و پیشتازی وی حتی در صورتی که نظرسنجی آیووا تنها با حضور چهار نامزد برگزار شود هم کاهش نمی‌یابد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
بنظرم آقای سندرز بهترین گزینه برای ریاست جمهوری ایالات متحده را دارد رویکرد متعادل و درست در سیاست خارجی و صلح طلب بودن وی از مشخصه سیاست اصلی ایشان است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین