کد خبر: ۶۳۳۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

انتقاد حاجی دلیگانی از ظریف

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان اخیر وزیر امور خارجه کشورمان ادعا کرد: مواضع شبهه‌ناک شما نه تنها تناسبی با اصل عزت، حکمت و مصلحت ندارد بلکه مغایر با گفتمان راهگشای مقام معظم رهبری است.
انتقاد حاجی دلیگانی از ظریف
آفتاب‌‌نیوز :

حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه با روزنامه اشپیگل با بیان این که «سیاست خارجی ایران در گفتمان راهگشای مقام معظم رهبری عزت، حکمت و مصلحت است» ادعا کرد: جناب ‌آقای ظریف مواضع شبهه‌ناک جنابعالی با مثلت عزت، حکمت و مصلحت نه تنها تناسبی ندارد، بلکه در مغایرت آن و موجب گستاخی دشمن و ترامپ اشقی الاشقیا است.

وی افزود: آقای ظریف، اگر به عنوان وزیر امور خارجه درک صحیح از شرایط کنونی به ویژه بعد از شهادت شهید سلیمانی ندارید که واویلا! اگر دارید و این موضع ناصواب را می‌گیرید جای بسی تعجب است.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل در پاسخ به این پرسش که «آیا شما بعد از قتل سردار سلیمانی توسط ایالات متحده، امکان مذاکره با ایالات متحده را منتفی می‌دانید؟» گفته بود: خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بر گردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم. آنها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آنها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
1
احسنت به دکتر ظریف با این پاسخ بسیار منطقی و قاطع و عزتمندش. حیف که بعضی ها یا... یا خود را به ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین