کد خبر: ۶۳۳۹۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد ایران می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها هستیم، گفت: روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که تا حدودی موجب بهبود وضعیت هوا خواهد شد.
جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد ایران می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

امین حسین نقشینه روز سه شنبه افزود: امروز جوی آرام در کشور حاکم است که موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران، کرج، قزوین، اراک و اصفهان خواهد شد و هوای این شهرها به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد رسید.

وی اظهار داشت: امروز برای شرق استان کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق یزد و خراسان جنوبی گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است و فردا با عبور موج تراز میانی بر روی ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی، بارش‌های پراکنده در این مناطق رخ خواهد داد. این وضعیت پنجشنبه برای مناطق شرق رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور برای این مناطق بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی شده و شنبه این سامانه علاوه بر این شمال غرب برای مناطقی از غرب، جنوب غرب، دامنه های البرز و زاگرس مرکزی، سواحل غرب و مرکزی دریای خزر نیز تاثیر خواهد گذاشت و موجب بارش برف و باران در این مناطق خواهد شد.

نقشینه افزود: از امروز تا پایان هفته با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، افزایش دما و وزش باد به نسبت شدید در سواحل و استان اردبیل رخ می‌دهد که موجب افزایش دمای نسبی در این مناطق می‌شود طوری که امروز صبح دمای کمینه اردبیل ۹ درجه شده بود.

غبار محلی در آسمان تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا تهران غبار محلی خواهد داشت و پنجشنبه وزش باد و جمعه بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی شده است. همچنین روند تدریجی دما برای تهران رخ خواهد داد، کمینه دمای امروز صبح شمیرانات ۱ درجه زیر صفر و مهرآباد ۱ درجه بود و بیشینه دمای شمیرانات و مهرآباد امروز ۸ درجه بالای صفر خواهد شد.

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای ۱۳ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۲ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین