کد خبر: ۶۳۳۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

افزایش خطر ابتلا به مسمومیت های بارداری با اضافه وزن و چاقی

پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اضافه وزن و چاقی خطر ابتلا به مسمومیت های بارداری (پره اکلامپسی) را افزایش می دهد.
افزایش خطر ابتلا به مسمومیت های بارداری با اضافه وزن و چاقی
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کتانه کاظمی اظهارکرد: مسمومیت های بارداری یا پره اکلامپسی نوعی اختلال یا بیماری جدی در این دوران تلقی شده که با تشخیص، کنترل و درمان به موقع می توان از عواقب و عوارض جبران ناپذیر آن کاست.

وی افزود: سن پایین مادر، بارداری نخست، محرومیت غذایی، سابقه فردی و خانوادگی، چاقی، دیابت و فشارخون بالا، سابقه مسمومیت در بارداری قبلی و ... خطر ابتلا به مسمومیت های بارداری را افزایش می دهد.

کاظمی کنترل های بارداری مبتلایان به مسمومیت بارداری را بیش از زنان باردار عادی اعلام و اظهارکرد: بر اساس غربالگری سه ماهه نخست بارداری، بررسی ادرار 24 ساعته، میزان فشارخون و ... می توان تا حدود زیادی مسمومیت های بارداری را تشخیص داد.

وی بررسی علائم مهمی نظیر افزایش وزن ناگهانی، ورم بیش از حد (ادم)، افزایش تدریجی فشارخون، تاری دید، سردرد و سوزش سردل در بارداری را برای تشخیص یا رد مسمومیت بارداری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: مسمومیت بارداری برای مادر و جنین خطرناک است و سبب اختلال خون رسانی و محدودیت رشد داخل رحمی در جنین و تشنج در مادر و ... می شود، بنابراین مراجعه زود هنگام به پزشک متخصص و کنترل های دقیق بارداری می تواند از خطر مشکلات بعدی پیشگیری کند.

کاظمی کاهش مصرف نمک در مبتلایان به فشارخون را ضروری دانست و عنوان کرد: مصرف میوه و سبزیجات تازه، رژیم غذایی کم نمک، مصرف مایعات کافی، پیاده روی، پیشگیری از پرخوری و اضافه وزن زیاد در مبتلایان به این بیماری توصیه می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین