کد خبر: ۶۳۳۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

عربستان تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق را تایید کرد

وزیر خارجه عربستان با اشاره به اینکه ریاض خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تایید نمی‌کند، ادعا کرد، این اقدام باعث خواهد شد امنیت منطقه کمتر شود.
عربستان تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق را تایید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا مدعی شد: حضور آمریکا در منطقه نقش مهمی در شکست داعش ایفا کرد و کلیدی در راه ممانعت از پیدایش دوباره آن بود.

بن فرحان در ادامه گفت: آمریکا بار دیگر ثابت کرد که هم‌پیمان مورد اطمینان عربستان است و در مورد دولت دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) نیز همین است.

وزیر خارجه عربستان افزود: با جدیت با ترامپ، وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون (وزارت دفاع این کشور) درباره مسایل امنیتی منطقه همکاری و هماهنگی می‌کنیم.

بن فرحان در ادامه ادعا کرد که با نظر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود، "منطقه پس از ترور قاسم سلیمانی امن‌تر شده است"، موافق است.

وزیر خارجه عربستان با اشاره به اینکه شاهد تغییری در رویکرد ایران پس از حملات نبوده است، در اظهاراتی واهی گفت: بیانیه‌ها مثبت نیستند اما ما همچنان آنها را به رفتار به شیوه‌ای که از ثبات منطقه حمایت شود، دعوت خواهیم کرد.

پارلمان عراق پنجم ژانویه جاری طرحی برای پایان دادن به حضور نظامیان بیگانه در عراق را تصویب کرد.

در ادامه بغداد از واشنگتن خواست هیئتی را برای بررسی خروج نیروهایش اعزام کند اما واشنگتن با هرگونه گفت‌وگو درباره این اقدام را رد کرد.

نزدیک به ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی در چارچوب ائتلاف ضد داعش در پایگاه‌های نظامی در سراسر عراق حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین