کد خبر: ۶۳۳۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

سایه "کرونا" بر کشتی انتخابی المپیک در چین/ ۳ کشور کاندیدای میزبانی شدند

رییس اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، احتمال لغو میزبانی این کشور از رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در چین که تاکنون باعث مرگ بیش از یکصد نفر در این کشور شده است، نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی تاکید کرد، احتمال لغو میزبانی این کشور از رقابت های گزینشی المپیک ۲۰۲۰ در قاره آسیا وجود دارد.

بنابر آمارها این ویروس تاکنون باعث مرگ ۱۰۶ نفر شده و ۴۵۰۰ نفر نیز در سراسر جهان به این ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند.

سایه

رییس اتحادیه جهانی کشتی با بیان اینکه در حال رصد اوضاع هستیم، گفت: با مسئولان فدراسیون کشتی چین در تماس هستیم و ظرف ۱۵ روز آینده درباره میزبان این مسابقات تصمیم نهایی را اتخاذ خواهیم کرد.

لالوویچ اعلام کرد، کشورهای قزاقستان، کره جنوبی و ازبکستان در حال حاضر کاندیداهایی هستند که در صورت لزوم جایگزین چین شوند.

وی تاکید کرد: کشتی‌گیران چین نیز قبل از حضور در رقابت‌ها باید یک دوره را در قرنطینه بگذرانند و تحت معاینات پزشکی قرار گیرند.

رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا پیش از این قرار بود از ۸ تا ۱۰ فروردین ماه در شهر ژیان چین برگزار شود اما با توجه به اتفاقات رخ داده و خودداری کشورها از سفر به این کشور به احتمال فراوان این مسابقات در یکی دیگر از کشورهای آسیایی برگزار خواهد شد.

کشتی‌گیران مطرح ایران نیز قرار است در این رویداد مهم برای کسب باقیمانده سهمیه‌های المپیک به میدان بروند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین