کد خبر: ۶۳۴۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

پروازهای انگلیسی به شانگهای و پکن نمی روند

در پی شیوع سریع ویروس کرونا در چین، خطوط هواپیمایی «بریتیش ایرویز»، تمامی پروازهای مستقیم به «پکن» و «شانگهای» را به حالت تعلیق درآورد.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی شیوع سریع ویروس کرونا در چین، خطوط هوایی «بریتیش ایرویز»، پروازهای مستقیم به «شانگهای» و «پکن» را لغو کرد.

بنا به گزارش شبکه «اسکای‌نیوز»، این شرکت هواپیمایی بریتانیا در حالی اقدام به لغو پروازهای خود کرده است که شمار مبتلایان به ویروس کشنده کرونا از تعداد مبتلایان به ویروس «سارس» عبور کرده است.

طبق این گزارش، وب‌سایت خطوط هوایی بریتیش ایرویز، رزرو بلیط برای شانگهای و پکن را تا ماه مارس (اسفند ماه) به حالت تعلیق درآورد. این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای در خصوص «تمامی سفرها به جز سفرهای اضطراری» به چین هشدار داد.

آخرین آمار حاکی از آن است که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶ نفر در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد تلفات این ویروس کشنده به ۱۳۲ تن افزایش یافت و تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان به ۵۹۷۴ نفر افزایش یافته است که در مقایسه با روز سه‌شنبه، افزایش ۱۴۵۹ نفری داشته است.

این در حالی است که ویروس سارس بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ حدود ۵۳۲۷ نفر را مبتلا کرد، عبور کرده است. شیوع آن ویروس به مرگ دستکم ۳۴۹ نفر منجر شد.

شهر ووهان واقع در استان «هوبی» چین، مرکز شیوع ویروس کشنده کرونا به حساب می‌آید و از هفته گذشته در قرنطینه قرار دارد و کشورهایی چون بریتانیا و آمریکا، خارج کردن شهروندانشان از این شهر را آغاز کرده‌اند. دولت‌های سراسر جهان به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که حتی‌الامکان از سفر به چین خودداری کنند.

شیوع ویروس کرونا تنها به چین محدود نمی‌شود و مواردی از ابتلا به این ویروس در کشورهایی آسیایی، آمریکای شمالی و اروپا ثبت شده است.

مقام‌های بریتانیایی معتقدند که حدود ۲۰۰ شهروند این کشور در ووهان خواستار بازگشت به انگلیس هستند و وزارت خارجه انگلیس نیز به دیگر شهروندان خود در دیگر بخش‌های چین توصیه کرد که بر اساس شرایط شخصی خود، در خصوص بازگشت به انگلیس تصمیم‌گیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین