کد خبر: ۶۳۴۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

تلویزیون چین: ایران برای پرتاب ماهواره آماده می شود

گزارش تلویزیون چین حاکی است که ایران بر خلاف اتهام‌ها و ادعادهای مطرح شده از سوی برخی قدرت‌ها، به دنبال آزمایش موشک بالستیک نیست و برای پرتاب ماهواره آماده می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

گزارش می افزاید آمریکا می گوید پرتاب ماهواره توسط ایران پوششی برای آزمایش موشک بالستیک است اما تهران فقط قصد دارد یک ماهواره پرتاب کند و برای این منظور در حال برنامه ریزی است.

تلویزیون چین از قول جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاع رسانی آورده است که ایران برای پرتاب ماهواره ظفر آماده شده است.

تلویزیون چین: ایران برای پرتاب ماهواره آماده می شود

گزارش ادامه می دهد که آمریکا بارها به ایران اتهام زنی کرده است که قصد دارد درلوای این برنامه ها موشک بالستیک با قابلیت پرتاب کلاهک هسته ای تولید کند اما این ادعا و اتهام بارها از سوی تهران رد شده است.

در این مطلب آمده است که ایران ضمن رد این ادعاها تاکید می کند هرگز به دنبال تولید چنین تسلیحاتی نبوده است.

گزارش می افزاید که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که از سال ۲۰۱۸ میلادی از برجام خارج شد، فشار اقتصادی فراوانی بر ایران وارد کرده است و چنین اتهاماتی از سوی آنها مطرح می شود.

تلویزیون چین خاطر نشان کرد با این احوال نباید فراموش کرد که ایران در سال ۲۰۰۹ میلادی ماهواره امید و سپس در سال ۲۰۱۱ ماهواره رصد و یک سال بعد نیز ماهواره ساخت داخل با نام نوید را با موفقیت پرتاب کرد.

حساب توئیتر شبکه‌ NPR آمریکا دوشنبه شب با انتشار عکس ماهواره‌ای از سایت امام خمینی(ره) مدعی شد که ایران آماده پرتاب یک ماهواره به فضا می‌شود.

وزیر ارتباطات هم در توئیتر با افزودن توضیحی به این توییت NPR نوشت: بله، سایت در حال آماده سازی برای استقرار ماهواره‌ی ظفر در مدار است.

وی افزود: به استقرار این ماهواره در مدار امیدواریم، برای پنج ماهواره دیگر هم برنامه زمانبندی استقرار در مدار نهایی شده است، پیش به سوی مدار ۶۰۰ کیلومتری.

به گزارش ایرنا، آذری جهرمی در آستانه ارسال ماهواره ظفر به مدار، پیشتر در توئیتی نوشت: «۶ ماهواره، آماده‌ ارسال به مدار داریم. سرعت ساخت بالا رفته و باید سرعت ارسال به مدار را هم بالا برد. دانشگاه امیرکبیر ساخت ماهواره سنجشی با دقت یک متر را از امروز شروع کرد. بی‌نظیر است. این بار اسمش را شما انتخاب کنید.»

بر اساس این گزارش ماهواره مخابراتی ظفر که ۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد و عمر عملکردی آن در مدار حداقل ۱.۵ سال است به گفته وزیر ارتباطات تا قبل از دهه فجر امسال به فضا ارسال خواهد شد. این ماهواره هفته گذشته از سوی دانشگاه علم و صنعت ایران تحویل سازمان فضایی شد و این سازمان نیز آن را برای طی فرایند ارسال به فضا به پایگاه فضایی منتقل کرد. بر این اساس تصمیم‌گیری برای زمان تزریق این ماهواره در مدار بر عهده وزارت دفاع و گروه پرتاب‌گر است.

ماموریت ماهواره ظفر تصویربرداری به صورت زمان واقعی و ذخیره و ارسال پیام ارتباط صوتی یک‌طرفه بین دو کاربر است. ارتفاع این ماهواره سه محوره ۵۳۰ کیلومتر است و در مدار LEO دایروی با باند فرکانسی s&f قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین