کد خبر: ۶۳۴۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

امیرعبداللهیان: امروز داعش در حال خیمه زدن در افغانستان است /به آمریکا اعتمادی نداریم

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: امروز داعش در حال خیمه زدن در افغانستان است. آمریکا در سطح سیاسی سکوت توام با رضایت در قبال این پدیده دارد و در سطح امنیتی و نظامی از داعش در افغانستان حمایت می کند، همان‌گونه که در عراق و سوریه رفتار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان در دیدار «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از هر مکانیزمی با محوریت دولت مرکزی افغانستان و مشارکت همه طرف‌های درگیر و نقش سازمان ملل برای ایجاد صلح در این کشور، حمایت می کند.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل با اشاره به لزوم برقراری هر چه سریع‌تر صلح در افغانستان، گفت: تشکیل دولت جدید براساس انتخابات، ضرورتی اساسی برای حفظ ثبات و امنیت در افغانستان است.

وی بابیان این که خطرهایی ایجاد صلح در افغانستان و منطقه را تهدید می کند افزود: تلاش برای بی‌دولت‌سازی کشورهای منطقه، تشکیل دولت‌های ضعیف، نقشه جدید تجزیه کشورها و استفاده ابزاری از تروریسم از جمله خطرهایی است که صلح و امنیت پایدار را تهدید می کند.

امیرعبداللهیان: امروز داعش در حال خیمه زدن در افغانستان است /به آمریکا اعتمادی نداریم

به آمریکا اعتمادی نداریم

امیرعبداللهیان با تشکر از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای تحقق صلح، اظهار داشت: ما به آمریکا هیچ اعتمادی نداریم و رفتار آنها در مذاکرات موسوم به صلح را توام با حسن نیت نمی دانیم.

وی با اشاره به این نکته که آمریکا رفتار سازنده ای در منطقه و از جمله افغانستان ندارد، تصریح کرد: ما معتقدیم که تا وقتی دولت افغانستان مرکز اصلی مذاکره با همه طرف‌ها نباشد، نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد.

مدیرکل بین الملل مجلس تصریح کرد: امروز داعش در حال خیمه زدن در افغانستان است. آمریکا در سطح سیاسی سکوت توام با رضایت در قبال این پدیده دارد و در سطح امنیتی و نظامی از داعش در افغانستان حمایت می کند، همان‌گونه که در عراق و سوریه رفتار کرد.

مردم افغانستان باید سرنوشت خود را تعیین کنند

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان نیز در این دیدار اظهار داشت: مذاکرات خوبی درخصوص برقراری صلح در افغانستان انجام گرفته است، ولی اکنون به سخت ترین مرحله این فرایند رسیده‌ایم که امیدواریم با تلاش جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای دخیل در این موضوع بتوانیم دستاورد خوبی داشته باشیم.

تادامیچی یاماماتو با بیان اینکه مذاکرات صلح در افغانستان ادامه دارد ولی تا دستیابی به توافق کامل راه زیادی در پیش است تصریح کرد: نمی توانیم آینده را صددرصد تضمین کنیم، ولی سعی داریم کشورها و بازیگران اصلی این حوزه را وارد مکانیزم صلح کنیم تا بتوانیم هرچه پویاتر در راستای دستیابی به امنیت پایدار در افغانستان قدم برداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین