کد خبر: ۶۳۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۰
با شاره به انتخابات مجلس هشتم بیان شد:

هشدار نوبخت در مورد تخریب چهره‌های معتدل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر محمدباقر نوبخت به احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور پیشنهاد کرد با پرهیز از خودمحوری، با معرفی افرادی متعهد، متخصص و معتدل به مردم، پایه‌های مجلسی کم‌تنش، پرتلاش، توسعه‌گرا و تامین کننده خواسته‌های مردم را استوار نمایند.
دبیر کل حزب اعتدال و توسعه که در مراسم افتتاحیه گردهمایی سراسری دبیران تشکیلات استانی حزب اعتدال و توسعه سخن می گفت، ضمن ارائه گزارشی از آخرین فعالیت ها و تصمیمات این حزب درسال گذشته، هدف از فراخوانی دبیران تشکیلات استانی این حزب از سراسر کشور را، رایزنی پیرامون آخرین تحولات سیاسی کشور، آگاهی از تصمیمات شورای مرکزی در خصوص چگونگی حضور حزب در انتخابات مجلس هشتم و استماع گزارش دبیران، پیرامون آرایش سیاسی تشکل های استانی برای انتخابات آتی عنوان کرد.

به گزارش مهر وی گفت: در حالی مقدمات شکل گیری مجلس هشتم فراهم می شود که جمهوری اسلامی ایران با وجود تهدیدهای جدی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد به تحریم های گسترده، به دنبال بسیج امکانات و تجهیز منابع برای دستیابی به اهداف توسعه در سند چشم انداز بیست ساله نظام است و لذا تحقق توسعه ملی در چنین شرایطی بس حساس و پرتنش، تنها با مشارکت عمومی همه نخبگان و فعالان سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی کشور و پشتیبانی مردم آن هم لزوما در سایه عمل و تدبیر ، میسر و ممکن خواهد بود .

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: تقویت اتحاد ملی که مدبرانه از سوی مقام معظم رهبری برای سال 1386 انتخاب شده، نه فقط یک نامگذاری متناسب برای سال جاری است ، بلکه یک ضرورت تاریخی برای گذر از این تنگه پر مخاطره تلقی می شود .

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه خاطر نشان کرد: از آنجا که اتحاد ملی در رهگذر توافق و همکاری گروهی، ظاهر و در بستر خود جمعی تقویت می شود لذا انتظار می رفت حداقل از آغاز سال جاری، همه مولفه های مسئول، از آحاد تا احزاب و رسانه های جمعی تا کانون های اثر گذار اجتماعی با درک درستی از شرایط محیطی نسبت به فراهم آوری زمینه های تقویت اتحاد ملی با خلاقیت های متنوع اقدام می‌نمودند و این این انتظار از افراد و گروههایی که به تاسی فزون تر از رهبری معظم انقلاب، مدعی و مفتخرند به مراتب بیشتر خواهد بود ولی متاسفانه بازبینی عملکرد برخی از آنها حاکی از عدم توجه کافی به این ضرورت ملی است.

نوبخت تصریح کرد: لذا با این ملاک، باید به هر گونه توهین و تخریب و تهمت های بی‌پروا از سوی بعضی از رسانه‌ها اعم از سایت ها و مطبوعات که مخل اتحاد ملی است معترض بوده و جدا هشدار داد.

وی افزود: متاسفانه تجربه‌های پیشین از فضای انتخاباتی کشور موید این واقعیت تلخ است که مخدوش و ملکوک نمودن رقیب برای برخی جریان های سیاسی و حتی متدین، گاه امری ممدوح و مستحب بوده که شاید با نیت خیر و قصد قربت ، پیدا و پنهان در پیش گرفته می شود و افسوس که تاکنون چه سرمایه های ملی که با این وسواس شیطانی و توجیه نفسانی به تاراج نرفته است.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه فضای انتخاباتی مجلس هشتم را دارای الزامات متفاوتی با گذشته دانست و گفت: این الزامات اجازه تکرار اشتباهات پیشین برای هیچ کنشگر اجتماعی را باقی نخواهد گذاشت.

نوبخت اعلام کرد که حزب اعتدال وتوسعه معتقد است که تقویت انگیزه حضور همه جریان های سیاسی درون نظام در عرصه انتخابات و نقش دهی شایستگان کشور در تصمیم سازی های ملی مقوم اتحاد ملی و متضمن مجلسی متناسب با اهداف توسعه ملی است .

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: از همه مراجع و کانون های اثر گذار در فرآیند اجرائی و نظارتی ، انتخابات انتظار می رود برای فراهم کردن چنین زمینه‌ای که در آن فرزندان شایسته ملت بدون دغدغه از احراز صلاحیت‌ها و نگرانی از فضا سازی‌های غیر اخلاقی امکان خدمت یابند، رسالت تاریخی خود را با سنجیدگی کامل ایفا نمایند و به احزاب و تشکل های سیاسی کشور نیز پیشنهاد می‌شود تا با پرهیز از خود محوری و گزینش افرادی متعهد، متخصص و معتدل و معرفی آنها به جامعه، پایه های مجلسی کم تنش ، پر تلاش ، توسعه گرا و تامین کننده خواسته های مردم را استوار نمایند .

به گفته نوبخت، حزب اعتدال و توسعه عمیقا اعتقاد دارد که «اسلام ناب محمدی» در بردارنده اصولی است که با فقه پویای خود تامین کننده نیازهای مادی و معنوی جوامع بشری در همه عصرها خواهد بود و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز که ملهم از این دین الهی و با معماری حضرت امام خمینی (ره) طراحی شده است، با کارآمدی خود قادر به تامین منافع ملی در شرایط پرتموج بین المللی و در فرآیند جهانی شدن می باشد .

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه، ادامه داد: همانطور که برداشت های سطحی از مضامین عمیق اسلامی و ترویج برخی خرافه های اعتقادی برای قضاوت نسل فرهیخته ای که از جاذبه های بعضی فرهنگ های بیگانه آگاه است، اغوا کننده خواهد بود. استفاده از نیروهای کم توان در اداره امور با وجود شایستگان متعهد در جامعه که گاه به سبب خود پسندی و بسته نگری برخی طیف های تندرو صورت می گیرد، نوع دیگری از مخدوش نمودن چهره واقعی اسلام و نظام مدیریتی آن در اذهان عمومی است .

این عضو مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: با این باور که مجلس شورای اسلامی نمادی از واقعیت های جامعه بوده و حضور نمایندگانی شایسته و معتدل از جریان های سیاسی کشور نه تنها آن را مبین جامعه ایرانی می‌نماید، بلکه موجبات افزایش کارآیی آن و نهایتا کارآمدی نظام را فراهم خواهد ساخت .
وی خاطر نشان کرد: با تکیه بر این واقعیت، حزب اعتدال و توسعه در جهت فعال شدن جنبش اعتدال که با نقش آفرینی آن انعطاف لازم برای تحمل همه اندیشه های سیاسی درون نظام و برخورداری از شایستگان کشور در شکل گیری خرد جمعی و افزایش ظرفیت اجرایی کشور مهیا می شود ، برای پایه گذاری مجلسی کارآمد مجدانه تلاش می نماید تا با شناسایی و ترغیب افراد معتدل و شایسته بدون توجه به گرایش سیاسی آنها در درون نظام ، لیستی مناسب از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی ، در کنار لیست های دیگر ، در فراروی قضاوت و انتخاب ملت بزرگ و فهیم ایران قرار دهد .

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در پایان از همه شخصیت های اثر گذار نظام به ویژه دکترحسن روحانی که با توجه سوابق انتخابی و خدمات ارزشمند در جایگاه های مختلف نظام، همواره امین رهبری و معتمد مردم بوده اند، خواست که در جهت برخورداری این جنبش از ظرفیت‌های غیرحزبی و معتدل کشور، نقش متناسبی را ایفا نمایند که با این مساعی واقع بینانه و ضروری، می‌توان به گسترش عقلانیت در کنار دینداری و کارآمدی نظام در عرصه های تقنینی و تحکیم اتحاد ملی بیش از پیش امیدوار بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین