کد خبر: ۶۳۴۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

نادران: در بررسی صلاحیت ها باید برخورد مسئولانه اعمال شود

یکی از نمایندگان پیشین مجلس شورای تاکید کرد که با برخورد سلبی و نقدکردن مشکلی حل نمی‌شود، بلکه همه باید تلاش کنیم که با اولویت خدمت به مردم مشکلات را حل کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

الیاس نادران در جلسه پویش اقتصادی راه نو با موضوع اولویت های اقتصادی مجلس یازدهم بیان کرد: ما باید بپذیریم که انتقال بین نسلی در حال رخ دادن است و نسل های سوم و چهارم دارند وارد عرصه تصمیم گیری می شوند که امری مبارک است. در خصوص بحث بررسی صلاحیت ها من فکر می کنم اگر کسی جیب او بسته باشد نباید به سایر مسائل او حساسیت نشان داد.

وی در ادامه اظهار کرد:فساد اعتقادی یعنی کسی که محکمات اعتقادی را قبول نداشته باشد. به جای برخورد سلیقه ای باید برخورد مسئولانه داشته باشیم تا مشکلات حل شود. واقعیت این است که ما یک انقلاب در حوزه های مختلف کردیم و تحولات مبارکی در کشور رخ داد. باید قدر پیشرفت ها کشور را دانست اما در حوزه اقتصادی ما کاستی ها فراوان داشتیم و علت اصلی تناقضات درونی در حوزه نظام رانتی است و اینکه افرادی که صاحبان رانت هستند باید تصمیم بگیرند رانت منتفی شود.

نادران: در بررسی صلاحیت ها باید برخورد مسئولانه اعمال شود

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده نسبت به آینده سیاسی کشور بدبین نیستم و البته مشکلات کشور را در حوزه های اجتماعی و سیاسی متاثر از بافت غلط اقتصادی را می بینم‌. در نظام تصمیم‌گیری کشورهای دنیا به رای مردم احترام می گذارند و همه مردم احساس می‌کنند که در حاکمیت نقش آفرین هستند. در نظامات دنیا خدمت به مردم در اولویت است.

وی در ادامه تاکید کرد: با برخورد سلبی و نقدکردن مشکلات مشکلی حل نمی‌شود. همه باید تلاش کنیم که مشکلات را حل کنیم. مجلس به عنوان یک نهاد باید از مصوبات خود دفاع کند. ما در داخل یک قطاری هستیم که باید از داخل اصلاحات را انجام دهیم با اولویت اینکه مردم کم ترین آسیب را ببینند.

وی افزود: مسئولیت های اجتماعی دولت و حاکمیت در قانون اساسی نباید مخدوش شود تا شکاف ها و فاصله ها بیشتر شود. مسائل با تصمیم و اراده سیاسی قابل حل است. راه حل مشکلات صرفا در دست مجلس نیست، بلکه نیاز به یک وفاق ملی داریم.

وی در پایان بیان کرد: بحث معیشت مردم و حاشیه نشینی ها و افزایش مشکلات اجتماعی را باید در یک چارچوب پیش برد و از سوی دیگر باید به دنبال اصلاحات ساختاری بلند مدت در ساختار باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین