کد خبر: ۶۳۴۳۵۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

خروج هواپیمای تهران - کرمانشاه از باند فرودگاه/علت خروج در دست بررسی است

یک فروند ایرباس ۳۱۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر که تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرده بود ساعت حدود ۶ صبح امروز به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه از باند خارج شد.
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با تایید خبر خروج هواپیمای تهران - کرمانشاه از باند، گفت: هیچ آسیبی به خلبان و سرنشینان هواپیما وارد نشده است.

جلیل بالایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: صبح امروز (12 بهمن) پرواز تهران - کرمانشاه متعلق به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بعد از لندینگ و طی کردن حدود نیمی از مسیر از باند فرودگاه منحرف شد.

ایرباس ۳۱۹ در کرمانشاه دچار سانحه شد/کسی آسیب ندیده است

وی ادامه داد: خوشبختانه در این ماجرا هیچ آسیبی به خلبان و سرنشینان هواپیما وارد نشده و همه آنها در کمال سلامت به داخل فرودگاه منتقل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه دلیل این سانحه را کولاک و نامناسب بودن هوا به دلیل بارش برف اعلام کرد.

وی یادآور شد: اکنون در سایر پروازهای فرودگاه هیچ مشکلی نداریم و تمامی پروازهای فرودگاه کرمانشاه برقرار است.

به گزارش ایسنا، بعد از توقف کامل هواپیما، مسافران از هواپیما پیاده شدند و مشکل خاصی برای مسافران پیش نیامده است.

در ویدئو منتشره درباره جزییات این حادثه اعلام شده ، زمانی که خلبان قصد وارد شدن به تاکسی وی را داشته، چند متر از باند خارج و وارد زمین گِلی شده است. البته به هواپیما آسیبی وارد نشده اما حرکت نمی‌کند.

علت خروج هواپیمای تهران – کرمانشاه از باند فعلا مشخص نیست

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به خروج هواپیمای شرکت جمهوری اسلامی ایران از باند فرودگاه کرمانشاه خبر داد و گفت: علت این سانحه فعلا مشخص نیست و باید منتظر بررسی دقیق باشیم.

رضا جعفرزاده اظهار کرد: حوالی ساعت شش صبح امروز هواپیمای ایرباس ۳۱۹ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر پس از فرود در فرودگاه کرمانشاه از باند خارج شد، اما خوشبختانه هیچ آسیبی به مسافران و هواپیما وارد نشد.

وی ادامه داد: این هواپیما ۱۰۲ نفر مسافر و هشت خدمه پروازی داشت و مسئولان فرودگاه کرمانشاه در تلاش برای آماده‌سازی بستر و امکانات برای انجام و ادامه‌ی پروازهای برنامه‌ای خود هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا این‌که گفته می‌شود هواپیما به علت نقص فنی از باند خارج شده، درست است؟ گفت: به هیچ وجه نمی‌توان هم‌اکنون درباره علت خروج هواپیما از باند صحبت کرد و آن را ناشی از نقص فنی هواپیما دانست چرا که باید منتظر بررسی دقیق این سانحه باشیم.

مسافران و هواپیما سالم هستند

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: هیچ مشکلی برای مسافران پرواز و هواپیمای تهران - کرمانشاه ایجاد نشده است.

محمد بیگ‌پور اظهار کرد: پرواز 283 تهران به کرمانشاه پس از فرود در فرودگاه کرمانشاه، از تاکسی وی به سمت حاشیه باند خارج شد.

وی ادامه داد: مسافران و خدمه هواپیما سالم هستند و هیچ مشکلی برای آنها رخ نداده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه کرمانشاه تاکید کرد: خود هواپیما نیز دچار آسیب نشده است.

هواپیما با مهارت خلبان کنترل شد

رئیس پلیس فرودگاه کرمانشاه گفت: همه ۱۰۲ مسافر پرواز تهران - کرمانشاه در سلامت کامل به سر برده و مشکلی برای هیچ کدام آنها ایجاد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیامک یدی اظهار کرد: ساعت شش صبح امروز (شنبه) یکی از پروازهای شرکت ایران ایر که از تهران عازم کرمانشاه بود در فرودگاه شهید اشرفی به دلیل بارش سنگین برف و لغزندگی باند فرودگاه یکی از چرخ‌هایش از باند خارج شد.

وی افزود: خوشبختانه با مهارت خلبان پرواز، هواپیما کنترل و پس از طی مسافتی بدون اینکه آسیبی به مسافران آن وارد شود، متوقف شد.

یدی افزود: پس از این حادثه، بلافاصله نسبت به خروج مسافران از هواپیما اقدامات لازم صورت گرفت و همگی به سالن اصلی فرودگاه شهید اشرفی منتقل شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
10
عجب هرروز یکی از خط خارج میشه نکنه کار خلبان 35سال سابقه است
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
1
6
تا کی باید با استرس سوار هواپیما شد و قبلش وصیت نامه نوشت و اشهد خوند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
3
دیگه هواپیماهای ایران از رده خارج شدن تحریم هم که هستن واویلا هر کی از جونش سیر شده بسم لله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
1
1
شما اونایی رو که سالم میرسن رو بگو تا غرور ملی مون بره بالا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
1
این اتفاقات نشان دهنده فسیل شدن تجهیزات میباشد.
نباید هواپیما استفاده کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین