کد خبر: ۶۳۴۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

درخواست شاهد تحقیقات استیضاح ترامپ برای ترک زودهنگام سمتش

مشاور مایک پنس که در تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان شهادت داده، خواستار ترک زودهنگام سمتش شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش کرده است که جنیفر ویلیامز، مشاور مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا در نظر دارد سمت خود را در دفتر پنس ترک کند تا به ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بپیوندد.

مارک شورت، رییس دفتر پنس در بیانیه‌ای به پایگاه خبری هیل گفت، ویلیامز خواستار ترک زودهنگام سمتش شده که قرار بود تا ماه مارس ادامه داشته باشد و دفتر معاون رییس جمهور در حال "ارزیابی درخواست او است".

شورت در این خصوص گفت: جنیفر ویلیامز، کارمند وزارت امور خارجه که به فعالیت در دفتر معاون رییس جمهور منصوب شد، به طور کتبی خواستار ترک زودهنگام این سمت شده است. تاریخ اصلی کناره‌گیری خانم ویلیامز پایان ماه مارس بود. دفتر معاون رییس جمهور در حال ارزیابی درخواست او است.

بنا بر گزارش پولیتیکو، پیش‌بینی‌می‌شود که ویلیامز سمت خود را در روز دوشنبه ترک کند تا به عنوان یک مشاور سیاست خارجی در زمینه سیاست خاورمیانه به ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بپیوندد.

ویلیامز هم به طور محرمانه و هم علنی در تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان شهادت داده است. او یکی از معدود مقاماتی است که شنونده تماس تلفنی دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در تاریخ ۲۵ ژوئیه بوده و شهادت داده که به باور او، این مکالمه "غیرمعمول و نامناسب" بوده است.

ویلیامز همچنین مدرک محرمانه‌ای را در دست سناتورهای آمریکایی قرار داده تا در روند رسیدگی به استیضاح ترامپ آن را بررسی کنند. این مدرک مربوط به تماس تلفنی پنس و زلنسکی یک هفته پیش از دیدار این رییس جمهور با دونالد ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین