کد خبر: ۶۳۴۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

هشدار پلیس فتا: رمزهای پویا را فعال کنید

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: افرادی که هنوز از رمزهای ایستا برای تراکنش‌های بانکی خود استفاده می‌کنند، در معرض کلاهبرداری‌های اینترنتی هستند.
هشدار پلیس فتا: رمزهای پویا را فعال کنید
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا درباره فعال سازی رمزهای پویا گفت: قرار بود ماه گذشته، رمزهای ایستا غیرفعال شده و همه کاربران بانکی از رمزهای یک بار مصرف (پویا) استفاده کنند، اما هنوز این امر محقق نشده است.

سرهنگ کاظمی درباره علت تاخیر در اجرای طرح اظهار کرد: بانک‌ها اعلام کردند در حال ایجاد زیرساخت‌ها هستند و به نظر می‌رسد تا بیستم بهمن ماه، اجرای این طرح سراسری شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: تاکنون دو بانک این طرح را ایجاد کرده اند، اما هنوز تعداد پرونده‌های کلاهبرداری و فیشینگ، کاهش پیدا نکرده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: برخی بانک‌ها اعلام کرده اند تراکنش‌های بانکی روزانه زیر صدهزارتومان، با همان رمزهای ایستا قابل استفاده است.

وی افزود: ما پیگیر غیرفعال سازی رمزهای دوم دائمی هستیم تا بتوانیم از از این طریق حساب‌های بانکی کاربران را در مقابل کلاهبرداران حفاظت کنیم.

سرهنگ کاظمی گفت: به نظر می‌رسد مردم تمایلی به استفاده از این رمزها ندارند، اما متاسفانه این مسئله بستری برای کلاهبرداری‌های اینترنتی ایجاده کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین