کد خبر: ۶۳۴۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹

واکنش سفارت آمریکا در بغداد به نخست‌وزیری «علاوی»

سفارت آمریکا در عراق طی بیانیه ضمن استقبال از نخست‌وزیری علاوی، مدعی شد که این کشور آماده است با دولت جدید به نخست‌وزیری وی همکاری کند.
آفتاب‌‌نیوز :

سفارت ایالات متحده آمریکا در عراق طی بیانیه‌ای به مأمور شدن «محمد توفیق علّاوی» جهت تشکیل کابینه در عراق واکنش نشان داد.

به گزارش وب‌سایت خبری «شفق» عراق، سفارت آمریکا در بغداد در این بیانیه گفته است که شرایط فعلی عراق و منطقه می‌طلبد که این کشور یک دولت مستقلی و پاک‌دست داشته باشد و به تحقق نیازهای جامعه عراق ملزم باشد.

واکنش سفارت آمریکا در بغداد به نخست‌وزیری «علاوی»

در این بیانیه آمده است:‌ «نامزدی علاوی برای نخست‌وزیری عراق باید با تلاش‌های واقعی به منظور تضمین تحقق این هدف (انتخاب نخست‌وزیری) ادامه داشته باشد».

سفارت آمریکا مدعی شده است که امنیت عراق «مسئله‌ای حیاتی» است و واشنگتن به محض تشکیل دولت علاوی، جهت آماده‌سازی شرایط عراقِ باثبات، پیشرفته و دارای حاکمیت، همکاری و تعامل خواهد داشت.

آمریکا در حالی مدعی حمایت خود از تشکیل دولت مستقل با حاکمیت ملی است که دخالت‌های این کشور در عراق و عملیات‌های ترور نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور منجر به شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی شده است و همین مسئله باعث شده است که پارلمان عراق لایحه اخراج نیروهای خارجی از جمله آمریکایی را تصویب کرده و از دولت بخواهد همکاری‌های نظامی بین بغداد و واشنگتن را لغو کند.

علاوی ساعاتی پیش با انتشار ویدیوئی از خود اعلام کرد که از سوی ریاست جمهوری عراق مأمور به تشکیل کابینه شده است. دفتر برهم صالح هم اعلام کرده است که تا ساعاتی دیگر بیانیه رسمی خود در خصوص معرفی علاوی به عنوان کاندیدای نخست‌وزیری را منتشر خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
1
نیروهای نظامی یک کشور در قالب ارتش شکل میگیرد هر نیروی نظامی دیگر در هر کشوری فقط عامل فشار نیروهای خاصی هستند که منافع ملی را دنبال نمی کنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین