کد خبر: ۶۳۴۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

درمان تنهایی با قرص جدید

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که با افزایش تنهایی، به زودی قرصی برای درمان تنهایی به بازار خواهد آمد.
درمان تنهایی با قرص جدید
آفتاب‌‌نیوز :

 با توجه به نتایج تحقیقات پیشین، با وجود اتصال به دنیای فناوری و اینترنت و دسترسی به دنیای مجازی در هر زمان و مکانی، میزان تنهایی طی 50 سال گذشته دوبرابر شده است.

به گزارش ارث، محققان اظهار کردند: به نظر می‌رسد که باید از روش‌های دارویی برای مقابله با تنهایی همانند سایر بیماری‌ها استفاده کرد.

دکتر استفانی کاسیوپو، متخصص اعصاب که در بیشتر مطالعات خود بر تنهایی تاکید کرده، در تلاش است که برای این بیماری درمانی ایجاد کند.

اما با توجه به اتصال به دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، آیا تنهایی امروز با تنهایی گذشته متفاوت است؟.

نتایج بررسی نشان داد که امروزه افراد با وجود دسترسی به رسانه‌های اجتماعی، احساس تنهایی بیشتری می‌کنند و این تنهایی می‌تواند بر سلامت آنان به ویژه در بین نسل‌های جوان تأثیرگذار باشد.

محققان بر اساس نظرسنجی سال 2018 با شرکت 20 هزار بزرگسال امریکایی، اظهار کردند: " حدود 50 درصد از افراد در این نظرسنجی بر این باورند که احساس کم یا زیاد احساس تنهایی دارند."

مطالعات نشان داده است که تنهایی با افزایش خطر ابتلا به دیابت، زوال عقل و بیماری‌های قلبی و عروقی همراه است.

شاید درمان تنهایی ساده‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌شود، زیرا کاسیوپو دریافت که پرگننولون (استروئیدی که به طور طبیعی در بدن ساخته می‌شود) می‌تواند به مقابله با اضطراب ناشی از احساس تنهایی کمک کند.

اگر نتایج این بررسی موفقیت‌آمیز باشد، این گروه می‌تواند به زودی قرص استروئیدی ایجاد کند که در کاهش اضطراب و علائم منفی تنهایی مؤثر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین