کد خبر: ۶۳۴۶۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

بیمار اصفهانی مبتلا به کرونا نیست

رییس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از منفی بودن آزمایش بیماری اصفهانی مبنی بر ابتلا به کرونا خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین عرفانی عصر یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره بیمار اصفهانی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بیان کرد: آزمایش‌های این بیمار در مورد ابتلا به ویروس کرونا منفی بوده و تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به این ویروس در کشور نداریم.

وی ادامه داد: مراقبت‌های بهداشتی کاملا تشدید یافته و با دقت بالا در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا در کشور ادامه دارد.

بیمار اصفهانی مبتلا به کرونا نیست

رییس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره توقف موقت پروازهای ورودی از چین گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت، تشدید مراقبت بر اساس اصول قوانین بین المللی سلامت است. وزیر بهداشت در هیات دولت پیشنهاد داد که پروازهای خروجی و ورودی غیرضروری به چین به حالت تعلیق در آید. برای افرادی که ضروری است به چین مسافرت کنند نیز با اطلاع رسانی و دانش سلامت کافی انجام شود تا راه‌های پیشگیری را بدانند.

عرفانی درباره دانشجویان ایرانی که در چین حضور دارند نیز اظهار کرد: در این زمینه وزارت بهداشت اعلام کرد که اگر وزارت امور خارجه به این نتیجه برسد که اتباع ایرانی به کشور برگردند، آماده هستیم که در پرواز ورودی این افراد، پزشکان حاضر باشند تا مورد مراقبت قرار گرفته و در نقطه صفر مرزی هم معاینه شوند و حداقل به مدت ۱۴ روز در مکانی نگهداری شوند و اقدامات کنترلی انجام شود.

وی به مردم توصیه کرد: کشور ما تا امروز نسبت به ویروس کرونا پاک بوده، اما در حال حاضر حداقل ۲۳ کشور درگیر این ویروس هستند و نزدیک‌ترین همسایه ایران در زمینه ابتلا به این ویروس، امارات متحده عربی با ۴ مورد بوده است. در نتیجه این ویروس ممکن است وارد کشور شود. از طرفی در فصل سرد سال هستیم و عفونت‌های تنفسی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز شیوع دارد. حداقل افراد می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، آماده باشند و حتی اگر ویروس وارد کشور شد، مردم آماده رعایت شرایط پیشگیری باشند.

رییس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: افراد بیمار که تب دارند یا عفونت حاد تنفسی دارند، در دوره واگیر تب دار در اجتماعات حضور پیدا نکرده و در منزل استراحت کنند تا سیستم ایمنی بدنی آنها بهتر عمل کرده و بیماری به دیگران سرایت نکند. در غیر این صورت حداقل فاصله یک متری را با افراد سالم رعایت کرده، از ماسک استفاده کنند و از روبوسی و دست دادن جلوگیری کنند. همچنین اگر از دستمال کاغذی استفاده کردند، این دستمال را در سطل زباله بیندازند. بهتر است افراد شست‌وشوی مرتب دست‌ها به مدت ۲۰ دقیقه را نیز رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا هنوز وارد کشور نشده است. عصر امروز یک نفر در اصفهان مشکوک به ابتلا به این ویروس بود که در بیمارستانی بستری و مراقبت‌های بهداشتی نیز از این فرد انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
اسید پاش اصفهانی در امنیت است ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین