کد خبر: ۶۳۴۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

رقابت ریاست فدراسیون فوتبال؛ بدون ایده و نقشه

با نزدیک شدن به روز انتخابات ریاست فدراسیون، تحرکات نامزدهای احتمالی هم بیشتر می‌شود. لابی برای نشستن روی صندلی داغ فوتبال ایران. این لابی‌ها ممکن است با اعضای مجمع یا با نهادهای بالادستی ورزش کشور باشد. اولی برای جمع کردن رأی و دومی برای تأیید و حمایت. رئیس آینده فوتبال ایران قرار است از دل همین لابی‌ها خارج شود. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند نامزد خوشبخت را به این صندلی پرطرفدار برساند، همین نزدیکی‌ به کانون‌های مختلف قدرت فوتبال ایران است.
رقابت ریاست فدراسیون فوتبال؛ بدون ایده و نقشه
آفتاب‌‌نیوز :

در بحث حساس ریاست فدراسیون فوتبال اما نقشه راهی که این نامزدها در ذهن دارند (یا ندارند) نقش پررنگی در معادلات ندارد. در هر انتخاباتی رسم است که نامزدها با ایده‌های‌شان معرفی و مطرح می‌شوند. از دل این ایده‌هاست که بحث‌ها شکل می‌گیرد، اختلاف نظرها عیان می‌شود و رأی‌دهندگان (در اینجا اعضای مجمع) تصمیم نهایی را می‌گیرند. در واقع انتخابات آرمانی رأی به ایده‌ها است نه به افراد.
در تقابل ایده‌هاست که می‌توان به این سؤال اساسی رسید: در شرایط فعلی اولویت فدراسیون فوتبال چیست؟ فوتبال ایران این روزها درگیر بحران‌های مختلفی است؛ بدهی‌های ارزی، نیمکت خالی تیم ملی، مشکلات زیرساختی، عقب‌ماندگی فنی...
هرکدام از اینها بحث مفصلی است که رفع آن نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و صرف زمان و سرمایه زیادی دارد. مدیری که قرار است روی صندلی تاج بنشیند، باید برای مجمع و خانواده فوتبال روشن کند که در میان بحران‌های فوتبال اولویتش کدام است و چه راه حلی برای آن دارد؟
آیا فدراسیون جدید فوتبال قرار است تمرکزش را روی تیم ملی و مرحله مقدماتی جام جهانی بگذارد؟ آیا اولویت با حل مشکل بدهی‌هاست و فوتبال باید ریاضت اقتصادی در پیش بگیرد؟ آیا فوتبال برنامه بلندمدتی در پیش می‌گیرد و بخش اصلی توانش را روی تقویت پایه‌ها می‌گذارد؟ آیا رئیس جدید قرار است پول جدیدی وارد چرخه کند تا فوتبال از رکود خارج شود؟ آیا راه‌های درآمدزایی جدیدی تدارک دیده شده؟ تحلیل وزارت ورزش از فوتبال چیست و کدامیک از موارد فوق را اولویت کاری رئیس جدید می‌داند؟
در انتخابات فدراسیون فوتبال اما فعلاً فقط چند نام مطرح شده که چراغ خاموش پیش می‌روند و برای جارو کردن رأی‌ها تلاش می‌کنند. چهره‌های آشنایی که در سال‌های گذشته نقش‌های کم و بیش مهمی در فوتبال ایران داشته‌اند، بدون اینکه آنها را با یک ایده درخشان یا خط فکری مشخص بشناسیم. با چنین روندی آنها در بهترین حالت می‌توانند مدیران اجرایی خوبی باشند که فدراسیون را با همین فرمان پیش می‌برند. فوتبال اما بی‌تردید نیاز به ایده‌های نو و نقشه راه تازه دارد. نامزدهایی که پا پیش گذاشته‌اند، بدون تیم پشتیبان و آینده‌نگری بختی برای موفقیت در ساختمان سئول ندارند.
در روزهایی که تا انتخابات باقی مانده، انتظار جامعه فوتبال این است که نامزدها برنامه‌‌شان برای تحول فدراسیون را ارائه کنند، وگرنه فقط یک نام جایگزین نام قبلی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین