کد خبر: ۶۳۴۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵

وزیر بهداشت: آماده همکاری با چین در خصوص ویروس کرونا هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شرایط نامساعد درمانی کشور پیش از انقلاب اسلامی گفت: امروز به جایی در حوزه پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف رسیده‌ایم که در بحران کورنا که جهان گیر شده است، به چین اعلام همکاری کرده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی در آئین افتتاح دانشکده پرستاری و مامایی بندرعباس اظهار داشت: تا قبل از انقلاب اسلامی در کشور میزان مرگ و میر مادران و زنان به دلیل عوارض بارداری و همچنین کودکان به دلیل بیماری‌های واگیر و مالاریا بسیار بالا بود.

وی افزود: در آن سالیان، پوشش واکسیناسیون در کشور 25 درصد و در هرمزگان 7 درصد عنوان شده بود که امروزه به برکت انقلاب و همت مسئولین این عدد به 100 درصد رسیده است.

وزیر بهداشت: آماده همکاری با چین در خصوص ویروس کرونا هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آمار رو به رشد ساخت دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی و زیر شاخه‌های آن در کشور، اظهار داشت: دانشکده‌های پزشکی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، به 6 عدد می‌رسیدند که خوشبختانه امروز این عدد به 66 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی رشد پیدا کرده است.

وی گفت: به لحاظ تعداد پزشک نیز برخلاف گذشته که پزشکان زیادی از کشورهایی مانند فیلیپین، بنگلادش و سایر کشورهای خارجی در کشور مشغول طبابت بودند، امروز به جایی رسیده‌ایم که در بحران کورنا که جهان گیر شده است، به چین اعلام همکاری کرده‌ایم.

دکتر نمکی اضافه کرد: ما توانایی خود را در تجربه مدیریت سیلاب‌ها بدون داشتن بیماری‌های اپیدمی و همه گیر و بدون کمک خارجی‌ها ثابت کردیم.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح دانشکده پرستاری و مامایی بندرعباس، افزود: بایستی در آموزش پرستاران و ماماها تحولی اتفاق بیفتد و آموزش‌ها جامعه محور شوند تا خدمات این قشر منحصر به بودن در کنار تخت بیمارستان نباشد و در خانه یا هرجای دیگر نیز بتوانند خدمات آنها استفاده کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت، تشریح کرد: با اجرای این طرح دانشجویان پرستاری از سال دوم به بعد، آموزش‌های خود را با مولفه‌های درمانی در خانه و خانواده شروع می‌کنند و بایستی خود را برای مراقبت از بیماران در منزل آماده کنند.

وی گفت: این حوزه آموزش و ارائه خدمت، که بیمه‌ها نیز موظف به پرداخت هزینه‌های آن هستند، علاوه بر اشتغالزایی برای پرستاران، باعث کاهش هزینه‌های درمان بیمارستانی و دیگر هزینه‌های مرتبط با آن می‌شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بایستی درمان را از بیمارستان به درون خانه و خانواده بکشانیم و تخت‌های بیمارستانی را به بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه اختصاص دهیم.

نمکی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص کاهش آهنگ رشد جمعیت در کشور گفت: بایستی شرایط فرزندآوری فراهم شود و عوارض مادران و جنین کاهش و مراکز درمان ناباروری توسعه یابد، به مقام معظم رهبری در این خصوص قول داده‌ایم و برای توسعه و تجهیز مراکز ناباروری از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
داداش شما کپسول مخصوص آنفولانزا رو توی داروخانه ها موجود کن بقیش پیشکش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین