کد خبر: ۶۳۴۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

آماری عجیب از تغییر سرمربی‌ها در فوتبال ایران

فوتبال ایران دست‌ کم در طول یک سال اخیر بارها شاهد تغییر و تعویض سرمربی‌ها بوده که این موضوع حالا تبدیل به یک رکورد شده است. جدا از تیم ملی که پس از اتمام قرارداد کی‌روش، ویلموتس نیز نتوانست بیشتر از چند ماه روی نیمکت آن دوام بیاورد و حالا فدراسیون به فکر یافتن جانشین او افتاده است، باشگاه‌های لیگ برتری کشور هم در جابه‌جایی مربیان صاحب یک رکورد عجیب شده‌اند.
آماری عجیب از تغییر سرمربی‌ها در فوتبال ایران
آفتاب‌‌نیوز :

«ثبات در مربیگری فوتبال اغلب یکی از دلایل موفقیت باشگاه‌ها شمرده می‌شود. در این میان گاهی مدیران نیز کم‌طاقت و کم‌حوصله هستند و نتیجه‌گرایی را سرلوحه کارخود قرار می‌دهند. اما زمانی که یک مربی نتواند در کسب نتایج ضعیف تیم خود تغییری ایجاد کند، طبیعی است که مدیران باشگاه به فکر تعویض او خواهند افتاد. فوتبال ایران دست‌ کم در طول یک سال اخیر بارها شاهد تغییر و تعویض سرمربی‌ها بوده که این موضوع حالا تبدیل به یک رکورد شده است. جدا از تیم ملی که پس از اتمام قرارداد کی‌روش، ویلموتس نیز نتوانست بیشتر از چند ماه روی نیمکت آن دوام بیاورد و حالا فدراسیون به فکر یافتن جانشین او افتاده است، باشگاه‌های لیگ برتری کشور هم در جابه‌جایی مربیان صاحب یک رکورد عجیب شده‌اند.

همین چند روز پیش بود که اعلام شد حسین فرکی، سرمربی پیکان که یک فصل‌ونیم در این تیم حضور داشت، به‌ دلیل کسب نتایج ضعیف، از هدایت این تیم استعفا داده است. در حقیقت این استعفا دهمین تغییر روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری از زمان آغاز نوزدهمین دوره آن بوده است! عددی که یک رکورد عجیب در این زمینه ایجاد کرده تا فوتبال ایران نیز تنه به مدیران باشگاه‌های فوتبال حوزه خلیج فارس زده باشد؛ چراکه آنها در این باره همیشه سرآمد بوده‌اند.

به جز باشگاه‌های سپاهان، نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، فولاد، نساجی و سایپا، سایر باشگاه‌ها در طول فصل اقدام به تعویض مربی خود کرده‌اند. این در حالی است که همین باشگاه‌های ذکر شده نیز یا تا آستانه تغییر پیش رفته‌اند یا احتمال وقوع این اتفاق برای آنها در چند روز آینده محتمل است. مثلا باشگاه سپاهان این روزها درگیر جدایی سرمربی خود است؛ چراکه او یکی از گزینه‌های تیم ملی است. اسکوچیچ سرمربی آبادانی‌ها نیز چند روز پیش اعلام کرده بود به‌ دلیل مشکلات شخصی تمایل به جدایی دارد، یا سرمربی نفت مسجدسلیمان که بارها تا آستانه جدایی از این تیم پیش رفت اما هر بار متقاعد شد که ادامه بدهد.

در این میان تنها باشگاهی که به ثبات مربی خود اهمیت داده و صحبتی در مورد تغییر آن شنیده نشده فولاد خوزستان است که فعلا در مکان هشتم جدول قراردارد. سایپا و نساجی هم دو تیم میان جدولی هستند که هنوز به مربی‌های خود اعتماد دارند. اتفاقی که نشان می‌دهد فقط تیم‌هایی که جایی امن در میانه جدول دارند و اهل ماجراجویی برای بالای جدول هم نیستند با سرنوشت خود و مربیانشان کنار آمده‌اند. جالب این که لیگ آزادگان فوتبال کشور نیز در طول فصل اخیر بارها شاهد تغییر مربی‌ها بوده است. در آخرین آنها سهراب بختیاری‌زاده، سرمربی استقلال خوزستان دیروز پس از چند شکست متوالی و در پی واکنش تماشاگران این تیم، مجبور به استعفا شد.

البته که ممکن است این تغییرات در یک تیم بیش از یک مورد باشد. نمونه بارز آن تراکتورسازی تبریز است که حالا سومین سرمربی خود از ابتدای فصل را تجربه می‌کند تا لرزان‌ترین نیمکت لیگ برتربه این باشگاه تعلق بگیرد. آنها از دنیزلی به شیخ‌لاری رسیدند و حالا با ساکت الهامی ادامه می‌دهند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین