کد خبر: ۶۳۵۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸

عمل نادر جراحی کیست مغزی در بیرجند

عمل نادر جراحی کیست هیداتید مغزی بسیار بزرگ بر روی جوان ۲۸ ساله در بیمارستان رازی بیرجند با موفقیت انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی رازی، جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در خصوص این عمل پیچیده گفت: این بیمار که به علت سردرد به مطب مراجعه کرده بود در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که یک ضایعه کیستیک بسیار بزرگ در ناحیه لوب فرونتال (لوب پیشانی) سمت راست مغز بیمار وجود دارد.

دکتر کاظم قائمی ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این کیست کبد و ریه بیمار را نیز درگیر کرده است.

عمل نادر جراحی کیست مغزی در بیرجند

وی با بیان اینکه تشخیص اولیه، کیست هیداتید بود اظهار داشت: کیست هیداتید مغزی، بیماری بسیار نادری است که در حدود کمتر از یک درصد موارد مغز درگیر این بیماری می‌شود.

رییس بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رازی ادامه داد: در مورد این بیمار با توجه به عکس‌های ام آر آی و سی تی اسکن که نشان دهنده یک کیست بسیار بزرگ و فعال در قسمت لوب پیشانی سمت راست بود، با تشخیص احتمالی کیست هیداتید در دو مرحله مورد عمل جراحی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مرحله اول هفته قبل که طی یک عمل چهار ساعته جمجمه بیمار برداشته شد و مرحله دوم که در یک عمل جراحی موفق توانستیم این کیست هیداتید را به طور کامل و سالم از مغز خارج کنیم.

قائمی عنوان کرد: نکته مهم در حین عمل جراحی این بود که کیست بدون پارگی از مغز خارج شود چراکه با توجه به نوع کیست در صورت پارگی محتویات آن در فضای مغزی پخش و باعث انتقال عفونت در سایر نقاط می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کیست مغزی عارضه نادری است که در کمتر از یک درصد موارد مغز درگیر این کیست می‌شود و بیشتر ناحیه کبد و ریه را درگیر می‌کند افزود: در این بیمار علاوه بر کبد و ریه درگیری مغزی نیز وجود داشت که با همکاری گروه بیهوشی بیمارستان رازی و تیم مجرب اتاق عمل این بیمارستان توانستیم این کیست را به صورت کامل و سالم از مغز خارج کنیم و امیدواریم که بیمار نیز بدون هیچگونه عارضه‌ای از بیمارستان ترخیص شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین