کد خبر: ۶۳۵۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

اتاق «پدر و فرزند» در گرمخانه پایتخت راه‌اندازی شد

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: اتاق «پدر و فرزند» در گرمخانه مردان منطقه ۱۴ پایتخت با هدف اسکان و نگهداری همزمان پدر و کودک راه‌اندازی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، سیدمالک حسینی اظهارداشت: به جز مساله مادران و کودکانی ‌که ممکن است سرپناهی برای اقامت نداشته باشند، این مساله برای پدر و کودک نیز مطرح است و مواردی وجود دارد که پدرها نیز به همراه کودک خود سرپناهی برای اقامت ندارند و باید برای آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

وی گفت: براین اساس، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اتاقی به نام پدر و کودک را در گرمخانه‌ها راه اندازی کرده که به تازگی در منطقه ۱۴ شهرداری تهران نیز دایر شده است.

اتاق «پدر و فرزند» در گرمخانه پایتخت راه‌اندازی شد

حسینی درباره اهداف اتاق پدر و کودک بیان کرد: این اتفاق جرقه‌ای برای ایجاد مکانی به ‌منظور نگهداری همزمان پدر و کودک شده است، به همین دلیل فضایی را به عنوان اتاق پدر و کودک در محیط‌های گرمخانه تدارک دیدیم تا مردها نیز بتوانند کودکان را همراه خود داشته باشند و نگران این مساله نباشند.

براساس این گزارش، ۱۷ گرمخانه مردان با ظرفیت ۲هزار تخت و چهار گرمخانه بانوان در مناطق پنج، هشت، ۱۲ و ۲۲ با ظرفیت ۵۵۰ تخت در سطح مناطق ۲۲ گانه پایتخت فعالیت می‌کند که این گرمخانه‌ها تنها برای نگهداری زنان و مردان بی‌سرپناه راه‌اندازی شده‌ است.

اگرچه در گرمخانه زنان واقع در منطقه ۲۲ و منطقه ۸ شرایط نگهداری کودکان نیز با راه‌اندازی اتاق کودک فراهم شده است اما تهران تنها شاهد حضور زنان بی‌سرپناهی نیست که کودکی به همراه دارند و مردان نیز ممکن است در چنین شرایطی قرار گیرند و با حضور یک فرزند از سرپناهی برای زندگی محروم باشند، در نتیجه اسکان پدر و کودک در یک مکان مشترک نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین