کد خبر: ۶۳۵۱۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵

نیمی از شرکت های آلمانی کمبود نیرو دارند

اتاق صنایع و بازرگانی آلمان گزارش داد که از هر دو بنگاه اقتصادی این کشور، یکی با کمبود نیروی کار مواجه است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" با استناد به برآورد اخیر اتاق صنایع و بازرگانی آلمان گزارش داد که ۵۰ درصد بنگاه اقتصادی این کشور نمی‌توانند جاهای خالی اشغال‌نشده توسط نیروی کار جدید را در درازمدت پر کنند.

اتاق صنایع و بازرگانی آلمان طی یک نظرسنجی، با بررسی وضعیت ۲۳ هزار شرکت عضو خود به این ارزیابی رسیده است.

نیمی از شرکت های آلمانی کمبود نیرو دارند

به گفته «آخیم درکس» یک از مسئولان اتاق صنایع و بازرگانی آلمان، به همین دلیل هم برخی شرکت‌ها خود را ناگزیر به این می‌بینند که محصولاتشان را محدود کرده و یا برخی سفارش‌ها را رد کنند. چنین محدودیت‌هایی به نوبه‌خود می‌تواند به تشدید ضعف اقتصادی بینجامد.

در این میان ۴۷ درصد شرکت‌های آلمانی فعال در تمامی حوزه‌های اقتصادی خبر می‌دهند که نه تنها در کوتاه‌مدت، بلکه در درازمدت نیز نمی‌توانند متقاضیان مناسبی را برای پر کردن مشاغل اشغال‌نشده خود پیدا کنند.

نظرسنجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان که در پاییز سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) صورت گرفته نشان می دهد شرکت‌های صنعتی که برای پر کردن فرصت‌های شغلی اشغال‌نشده خود با مشکلات جدی روبه‌رو هستند، ۵۳ درصد مجموعه بنگاه‌های اقتصادی را شامل می‌شده‌اند.

این در حالی است که در حوزه‌هایی با آسیب‌پذیری کمتر اقتصادی، کمبود نیروی کار جلوه بیشتری دارد. آن گونه که نظرسنجی مزبور نشان می‌دهد، این مشکل در میان بخش‌های اقتصادی مرتبط با مسائل امنیتی در همان بازه زمانی رشدی هشت درصدی داشته و از ۷۱ درصد به ۷۹ درصد افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
کارزیاد،استرس زیاد،حقوق کم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
من حاضرم برم اونجا یه کمی هم به اون کشور بدبخت کمک کنم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین