کد خبر: ۶۳۵۲۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵

حمله شومر به ترامپ: به طور شرم‌آوری عوام‌فریبی کرد

رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا اظهارات ترامپ در نشست سالانه کنگره را عوام‌فریبی شرم‌آور دانست و گفت سیاست وی باعث قدرتمندتر شدن نیکلاس مادورو در ونزوئلا و همچنین چین، روسیه و سوریه شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

چاک شومر روز چهارشنبه در صحن مجلس سنا که آخرین ساعات اظهارات سناتورها درباره استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را می شنود، به سخنرانی سه شنبه شب ترامپ تحت عنوان گزارش وضعیت سالانه عمومی کشور به کنگره پاسخ داد.

وی افزود: من بعدازظهر امروز و پیش از رای گیری نهایی درباره مفاد استیضاح ترامپ هم صحبت خواهم کرد اما اکنون مایلم به سومین اظهارات ترامپ در شب گذشته که بیشتر شبیه سخنرانی تبلیغاتی بود تا نظرات یک رهبر جهانی، پاسخ کوتاهی ارائه کنم.

حمله شومر به ترامپ: به طور شرم‌آوری عوام‌فریبی کرد

رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا ادامه داد: آن سخنرانی، یک عوام‌فریبی، شرم‌آور، کاملا حزبی و در موارد بسیاری هم نادرست بود. به جای یک رئیس جمهوری شایسته، ما ترکیبی از یک گردهمایی انتخاباتی و یک دادزن نمایش را دیدیم. آن چیزی نبود که رئیسان جمهوری هستند.

شومر در پاسخ به اظهارات ترامپ که وضعیت اقتصادی آمریکا را بهترین شرایط در طول تاریخ آمریکا می‌داند، گفت: رئیس جمهوری ترامپ اعتبار خود را از میراث اقتصادی گذشته به دست آورد و با همان سرعت ۱۰ سال گذشته در حال رشد است.

وی افزود: در سه سال انتهایی دولت باراک اوباما بیشتر از سه سال دولت ترامپ شغل ایجاد شد. با این حال او نمی تواند در برابر رئیس جمهوری سابق رفتار شایسته ای داشته باشد حتی اگر نمره اقتصادی رئیس جمهوری سابق بهتر از او باشد.

این سناتور دموکرات از نیویورک ادامه داد به دلیل سیاست‌های تجاری رئیس جمهوری برای پنج ماه امسال یا در اواخر سال گذشته، مشاغل تولیدی تا حدودی از بین رفته اند و رکود طولانی مدت پنج ماهه را در سال گذشته داشتیم.

شومر با بیان اینکه برخلاف تلاش حداکثری کشاورزان، درآمد آنها پایین آمده است، اضافه کرد: ورشکستگی‌ها بالاترین میزان خود را در هشت سال گذشته تجربه می کنند. قیمت محصولات در حال تنزل است و ممکن است بازار هرگز از آسیب جنگ تجاری رئیس جمهور بهبود نیابد زیرا بسیاری از قراردادهای سویا و کالاهای دیگر به آرژانتین و برزیل رفته‌اند و اینها قراردادهای یک ساله نیستند.

وی به اظهارات ترامپ درباره مراقبت های بهداشتی هم اشاره کرد و گفت: این رئیس جمهوری فقط دروغ می گوید، او در حال حاضر در دادگاه (استیضاح) است که می کوشد که حمایت را برای شرایط موجود بازگرداند و در حالی که می گوید "می خواهد" این کار را انجام دهد، همه جمهوریخواهان از خواب بلند می شوند و تشویق می‌کنند.

رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا بار دیگر به قرارداد تجاری ترامپ با چین اشاره کرد و گفت: او ادعا می کند که در مورد چین سخت است. او یک ماه پیش تمام بلیط‌ها را به چین فروخت، همه این را می دانند زیرا او کشاورزان را بسیار بد آسیب رساند، بخش عمده ای از آنچه در توافقنامه چین اتفاق افتاد، خرید سویا(از آمریکا) بود. ما حتی نمی دانیم که آیا این اتفاق می افتد یا خیر، اما در واقع نمی توان به نتیجه رسید که چین ما را آزار می دهد.

شومر به بخش مربوط به ونزوئلا در اظهارات شامگاه گذشته ترامپ و دعوت از گوایدو برای حضور در این نشست هم پرداخت و گفت: بهترین کنایه، ادعای وی برای ایجاد دموکراسی در ونزوئلا و یک "سیاست بزرگ" در آنجا بود. اگر این سیاست کار می‌کرد "خوان گوایدو" در اینجا در بالکن قرار نمی‌گرفت. او باید در ونزوئلا می‌بود. او می توانست در کاخ رئیس جمهوری نشسته باشد یا حداقل برای پیروزی مبارزه کند اما او اینجاست و رئیس جمهوری از سیاست ونزوئلای خود رجزخوانی می کند.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ حکومت مادورو را به پایان نرسانده است، تصریح کرد: رژیم مادورو امروز قدرتمندتر است، امروز از آن زمان که رئیس جمهوری سیاست ضد مادورویی را شروع کرد، قدرتمندتر است.

این سناتور دموکرات یادآور شد: همین کار با کره شمالی، چین، روسیه و سوریه کرد. واقعیت این است که رئیس جمهوری ترامپ بیش از یک ساعت برای صحبت کردن استفاده کرد اما تعداد نادرستی، خودنمایی و تناقضات نفس گیر بود. هیچ رئیس جمهوری دیگری حتی نزدیک این مسایل هم نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ال طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
عوام فریبی اجتماعی , در امریکا ,
با ........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین