کد خبر: ۶۳۵۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳

پمپئو به مونیخ و عربستان می‌رود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت مایک پمپئو از ۲۴ بهمن ماه به آلمان، سنگال، آنگولا، اتیوپی، عربستان سعودی و عمان سفر خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مورگان اورتاگس روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: وزیر خارجه آمریکا در ۲۵ بهمن ماه به مونیخ می رود تا هیات آمریکایی را برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ رهبری کند. در آنجا او سخنرانی خواهد کرد و با همتایان خود و رهبران کلیدی درباره اولویت‌های امنیتی تبادل نظر می کند.

وی ادامه داد: در ۲۶ بهمن ماه، پمپئو به داکار پایتخت سنگال خواهد رفت و با "مکی سال" رئیس جمهوری و "احمدو با" وزیر خارجه این کشور درباره چگونه تعمیق بخشی به شراکت امنیتی و اقتصادی بحث خواهد کرد.

پمپئو به مونیخ و عربستان می‌رود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: در ۲۸ بهمن وزیر خارجه آمریکا به لائوندا پایتخت آنگولا می‌رود و با "ژوآو لورنسو" رئیس جمهوری و "مانوئل آگوستو" وزیر خارجه این کشور بر حمایت آمریکا از تلاش‌های آنگولا در مبارزه با فساد و ایجاد دموکراسی تاکید خواهد کرد.

اورتاگس همچنین از نشست وزیر خارجه آمریکا با فعالان اقتصادی و جوامع تجاری آنگولا خبر داد تا درباره مقابله با فساد، رشد تجارت دوجانبه و فرصت‌های سرمایه گذاری تبادل نظر کند.

وی عنوان کرد پمپئو در همین روز به آدیس آبابا پایتخت اتیوپی خواهد رفت و تا آخر بهمن با "آبی احمد" نخست وزیر و "سهلی ورق زودی" رئیس جمهوری این کشور درباره تلاش‌های مشترک دو کشور برای ارتقای امنیت منطقه ای و حمایت از برنامه اصلاحات سیاست و اقتصاد تاریخی اتیوپی گفت وگو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد همچنین پمپئو با "موسی فکی محمد" رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا دیدار خواهد داشت.

اورتاگس با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا از ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند ماه به خاورمیانه خواهد رفت، گفت: در ریاض او درباره مسایل منطقه ای و دو جانبه که شامل ایران، یمن و حقوق بشر می شود با مقامات سعودی تبادل نظر می کند. پس از آن او به عمان خواهد رفت تا مراتب تسلیت خود را از مرگ سلطان قابوس بن سعید اعلام کند و با سلطان هیثم بن طارق درباره شراکت پایدار آمریکا و عمان گفت‌وگو داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین