کد خبر: ۶۳۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

TU ۵ چه تفاوت‌هایی با سایر خانواده پژو پارس‌ دارد؟

در این گزارش به تفاوت‌های پژو LXTU۲ با پژو پارس سال پرداخته‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :

بدون شک می‌توان پژو پارس را یکی از معروف‌ترین خودروهای ساخت داخل برشمرد. این خودرو در سال‌های گذشته در ورژن‌های مختلفی عرضه شده است. حال شرکت ایران خودرو بعد از عرضه مدل‌های همچون پژو پارس معمولی دوگانه سوز، پژو پارس LX، پژو پارس ELX با موتور XUM و پژو ELX، تولید پژو پارس LX TU۵ را در دستور کار قرار داده است. در این گزارش به تفاوت‌های پژو LXTU۲ با پژو پارس سال پرداخته‌ایم.

ویژگی بسیاری از خودروهای ایرانی همین دو اسمی بودن آنهاست. گاهی خودرویی با یک نام تولید می‌شود و بعد با نام دیگری در زبان‌ها جا می‌افتد. انواع و اقسام پراید، تیبا (مینیاتور) و پژو پارس (پرشیا) دارای همین ویژگی هستند. خودرویی که امروز به نام پرشیا شناخته می‌شود تا به حال سه نوع اسم عوض کرده است. x۹، سفیر، پارس و سپس پرشیا.

TU ۵ چه تفاوت‌هایی با سایر خانواده پژو پارس‌ دارد؟

مبنای اصلی طراحی این خودرو پژو ۴۰۵ بود و زمانی که وارد بازار شد ایران‌خودرو آن را لوکس‌ترین خودرو داخلی نامید. بیراه هم نبود؛ زیرا در دهه هشتاد متقاضیان خرید پژو پارس عمدتاً از طبقه‌های اقتصادی بالا بودند.

با داغ شدن بازار خرید خودرو اتوماتیک، پژو پارس نیز تلاشی برای ارتقای دنده‌های دستی خود داشت. از این زمان دیگر چراغ‌های عقب از حالت دودی خارج شدند. همچنین ایران‌خودرو آینه‌های بغل را برقی کرد. مدل بعدی XUM ELX پژو پارس نیز ۱۶ سوپاپه و یورو دو بود که شتاب آن در مقایسه با مدل اتوماتیک از ۱۴ ثانیه به ۱۱ ثانیه رسید.

بعد از همه مدل‌های بالا، نوبت به تولید پرشیا LX رسید. سیستم اتولاک، هشدار باز یا بسته بودن در و اخطار سرقت برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته در مدل آپشنال LX بودند. این خودرو ۱۶ سوپاپه و نسبت به قبلی‌ها شتاب بیشتری داشت. بعد از این مدل‌ها نوبت به تولید پژو پارس TU۵رسید.

به دلیل تنوع در تولید مدل‌های مختلف پژو پارس افراد زیادی هنگام خرید پژو پارس تردید دارند. به همین دلیل در ادامه این گزارش در قالب دو جدول تفاوت‌های فنی و تجهیزات پژو پارس سال و پژو LX TU۵ آورده شده است.

TU ۵ چه تفاوت‌هایی با سایر خانواده پژو پارس‌ دارد؟

TU ۵ چه تفاوت‌هایی با سایر خانواده پژو پارس‌ دارد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین