کد خبر: ۶۳۵۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

بهره‌برداری از ۴ هزار واحد مسکن روستایی در کرمان

در ششمین روز دهه فجر و با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور چهارهزار واحد واحد مسکن روستایی ویژه محرومین شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان کرمان به بهره‌برداری رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در این آیین گفت: این واحدها در تفاهم‌نامه‌ای با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن اسلامی ساخته شده‌اند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری منبی براینکه مسئولان دولتی باید برای رسیدگی به محرومان اقدام کنند، افزود: همواره رییس جمهوری از سازمان برنامه و بودجه در کنار احداث بزرگراه‌ها، راه آهن، سدها، پرژوه‌ها و نیروگاه‌ها توجه به محرومین که رسالت انقلاب اسلامی است را درخواست و تاکید دارد.

بهره‌برداری از ۴ هزار واحد مسکن روستایی در کرمان

معاون رییس جمهوری ادامه داد: برای اینکه این اقدام مهم صورت بگیرد طی سال گذشته در جنوب استان کرمان با همرایی مسئولان استانی کار احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی به تفکیک ۵هزار واحد برای کمیته امداد و ۵ هزار واحد برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته آغاز شد که سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت پشتیبانی مالی این پروژه را برعهده داشته است.

نوبخت تصریح کرد: همچنین امروز (۱۷ بهمن ) یکهزار و ۳۵۰ واحد مسکونی دریکی از روستاهای جنوبی که توسط کمیته امداد آماده شده است؛ به بهره برداری می‌رسد و مابقی واحدها تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه این سفر موفق شدیم کار نوسازی و بازسازی یکهزار واحد مسکونی که در سیل دی ماه تخریب شده بودند را آغاز کنیم بیان داشت: امیدواریم در کمتر از ۶ ماه آینده در کنار ۱۶ پروژه دیگری که در سفر گذشته برای توسعه این استان به ویژه در جنوب و شرق استان تعهد شده است؛ این واحدها به بهره‌برداری برسند.

معاون رییس جمهوری همچنین گفت: از ۴۳۴ میلیارد تومان اعتبار تعهد سفرهای استانی رییس دولت به استان کرمان ۳۴۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: با توجه به صیانتی که سرداران بزرگ مثل سردار قلوب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مرزهای ایران داشتند و مراقبت می‌کردند ما خدمتگزاران کوچک نیز باید از این فرصت امنیت استفاده کنیم و بتوانیم خدمت‌گزاری را گسترش دهیم.

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به جنوب استان کرمان ضمن بازدید از شهر ۵ هزار نفری شهر دوساری از ساختمان نیمه تمام شهرداری(دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است) بازدید کرد و قول مساعد تکمیل و تجهیز این ساختمان را داد.

تحقق افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان از تعهدات دولت در سفرهای استانی کرمان

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین با اشاره به ۲ سفر رئیس جمهوری به استان کرمان عنوان کرد: در مجموع در این سفرها حدود ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان تعهد شده بود که تاکنون ۲ هزار و ۱۶ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در بدو ورد به شهرستان جیرفت و در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر این از سال گذشته تا امروز هم ۳۴۵ میلیارد تومان پرداخت شد که مبالغ قابل توجهی است و این مبالغ به اقتصاد منطقه تزریق می‌شود و گردش مالی آن می‌تواند اشتغال جنبی هم ایجاد کند.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا توسعه و فعالیت ما فرصت اشتغال برای جوانان را در بخش خدمات، کشاورزی، صنعت و ایجاد واحدهای تولیدی جدید فراهم کند و برای جوانان فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه با ایجاد واحدهای تولیدی همواره به دنبال ایجاد توسعه و اشتغال هستیم تاکید کرد: حدود ۸۳۴ هزار فرصت شغلی که پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته به تعداد شاغلان افزوده شده بیشتر از طریق بخش غیردولتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت هر ساله چیزی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر را استخدام می‌کند افزود: اشتغال از طریق استخدام در واحدهای دولتی انجام نمی‌شود و طبق قانون و در راستای کوچک کردن حجم اداری دولت از هر سه نفر بازنشسته، امکان جانشینی یک نفر وجود دارد.

نوبخت بیان کرد: ایجاد عدالت اجتماعی، فقر زدایی، کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد زیرساختهای لازم از برنامه ها سازمان برنامه و بودجه و دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به مصوبه ایجاد مسکن روستاییان و کمک به محرومان در سفر قبلی خود به استان کرمان تصریح کرد: در سفر قبلی مصوب شد که ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد محروم در جنوب استان کرمان به تفکیک پنج هزار واحد از طریق بنیاد مسکن و پنج هزار واحد از طریق کمیته امداد احداث شود.

رییس سازمان برنامه و بوجه کشور افزود: هم اکنون پنج هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی آماده شده و پیش بینی می شود بقیه این واحدهای مسکونی نیز تا پایان سال آماده تحویل دادن به محرومان جنوب استان کرمان شود.

وی بیان کرد: در سفر قبلی به استان کرمان برای ۱۶ طرح اعتباری اعتباری بالغ بر ۴۳۴ میلیارد تومان به تصویب رسید که تاکنون ۳۴۵ میلیارد تومان پرداخت شد و بقیه تا پایان امسال و سال آینده پرداخت و طرح های اعتباری عملیاتی خواهند شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز (پنجشنبه ) برای افتتاح چند طرح عمرانی در پنجمین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی وارد فرودگاه جیرفت شد.

یکهزار پنل خورشیدی برای مددجویان استان کرمان راه اندازی می‌شود

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در آیین یکهزار و ۳۵۰ واحد مسکن مددجویی در جنوب کرمان با اشاره به درخواست کمیته امداد برای احداث یک هزار پنل خورشیدی در پشت و بام خانه‌های مددجویان کمیته امداد گفت: پنل خورشیدی برای یکهزار واحد مددجویان احداث می‌شود تا بر بالای خانه‌ها یک نیروگاه خورشیدی کوچک نصب شود.

وی با بیان اینکه یکهزار پنل خورشیدی تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: تا هفته آینده اعتبار آن واریز می‌شود. ۲۰ میلیارد تومان برای صندوق ضمانت کمیته امداد اختصاص داده می‌شود تا افرادی که مشکل ضمانت دارند از این طریق مشکل آن‌ها حل شود.

معاون رییس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به جنوب استان کرمان ضمن بازدید از شهر ۵ هزار نفری شهر دوساری از ساختمان نیمه تمام شهرداری(دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است) بازدید کرد و قول مساعد تکمیل و تجهیز این ساختمان را داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین