کد خبر: ۶۳۵۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

در نمایشگاه ایران اکسپو چه گذشت؟

در چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از مودم و سیم کارت و آنتی ویروس گرفته تا زعفران و فرش و چای در معرض نمایش گذاشته شدند تا مشتریان خاص خود را پیدا کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

نمایشگاهی نه چندان نزدیک به مرکز پایتخت این بار تولیدکنندگان ایرانی و تاجران خارجی که تعدادشان بالغ بر ۱۷۰ نفر تخمین زده می‌شود را گرد هم جمع کرده است. تولیدکنندگانی که محصولات صادراتی خود را در نمایشگاه شهر آفتاب در معرض نمایش گذاشته‌اند و خریدارانی که از ۲۷ کشور جهان نمایشگاه ایران اکسپو را فرصتی مغتنم برای خرید محصولات ایرانی دانسته‌اند. سراسر فرش‌های نه قرمز که قهوه‌ای رنگ سالن را غرفه‎‌هایی پوشانده‌اند که محصولاتشان از مودم و سیم کارت و آنتی ویروس گرفته تا زعفران و فرش و چای را در بر می‌گیرد.

«رضا طباطبایی» مدیرعامل یکی شرکت‌های دانش‌بنیان است که برای اولین بار محصول برد هوشمند خود را در این نمایشگاه رونمایی کرده‌اند. او در توضیح محصول خود می‌گوید: برد هوشمند در تمام مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاهها مورد استفاده بوده و می‌تواند جایگزین تخته سیاه شود که به عنوان رسانه چند بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نمایشگاه ایران اکسپو چه گذشت؟

سمت دیگر این غرفه کیوسک‌هایی نه شبیه به کیوسک‌های قدیمی که در همه مراکز دیده می‌شود که با مانتیورهای لمسی دیده می‌شود. طباطبایی این محصول را مانیتورهای لمسی عنوان کرده و ادامه می‌دهد: این محصول در مکان‌هایی که بخواهند نقش کاربر کمتر شده و تسهیلاتی برای مخاطبان ایجاد کنند، قابل استفاده است.

به گفته او این محصول که برای اولین بار در ایران رونمایی شده است، می‌تواند در بیمارستان‌ها برای نوبت‌دهی، در رستوران‌ها برای سفارش غذا و در سازمان‌ها و ادارات برای اطلاع رسانی استفاده شود.

طباطبایی درباره قراردادهای این شرکت می‌گوید: اولین قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مشهد منعقد شده و مشتریان دیگری از چند استان از این دانشگاه بازدید کرده‌اند. این اقلام نسبت به کالاهای مشابه خارجی کیفیت و قیمت مناسب‌تری داشته و به دلیل دارا بودن خدمات پس از فروش، نسبت به آنها مزیت دارد.

به گفته او ۷۰ درصد ساخت این محصولات داخلی بوده و با توجه به نیازهای کشور طراحی شده‌اند.

روی میزهای غرفه دیگری را میوه‌های خشک و لواشک پوشانده که توانسته‌اند جذابیت بصری غرفه را دو چندان کنند. «سعید جنانی» به عنوان تولیدکننده این محصولات می‌گوید: دو سال است که کارمان را اطراف تهران آغاز کرده‌ایم. اکنون روزانه ۵۰ کیلو میوه خشک تولید می‌شود که البته ظرفیت تولیدمان بیشتر از این است. اکنون بازار مناسبی نداریم که اگر داشته باشیم می‌توانیم در روز تا ۱۰۰ کیلو میوه خشک تولید کنیم اما

او وضعیت مشتریان را نسبت به گذشته بهتر دانسته و ادامه می‌دهد: برخی مشتریان خارجی به بازار آمده‌اند و صادرات خشکبار وضعیت بهتری پیدا کرده است. از کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، ترکیه و روسیه متقاضی محصولات ما هستند اما هنوز برای صادرات به اروپا مشکل داریم.

جنانی با بیان اینکه برای تولید میوه مشکلی وجود ندارد می‌گوید: میوه در ایران بسیار زیاد است و البته میوه‌های مورد استفاده برای میوه خشک باید بهترین میوه باشد و این نیست که بتوان با میوه‌های درجه دو، میوه خشک تولید کرد.

او رقبای این حوزه را عمدتا داخلی می‌دانند، چرا که قیمت میوه در داخل نسبت به سایر کشورها پایین است.

«محسن ابویی مهریزی» تولیدکننده دیگری در شرکت دانش‌بنیان است که در زمینه فناوری اطلاعات و تولید مودم‌های نسل چهار و چهار و نیم فعالیت می‌کند. او در زمینه محصولاتشان توضیح می‌دهد: ما در این شرکت مودم‌های نسل چهار یا سیم کارت خور تولید می‌کنیم که هم مصرف اپراتوری و هم مشترکان انفرادی و خانگی دارد.

ابویی مهریزی با بیان اینکه تولید این محصولات از دو سال گذشته آغاز شده است، ادامه می‌دهد: اکنون به فناوری تولید انبوه دست یافته‌ایم. ظرفیت تولید کنونی روزی هزار تا ۱۵۰۰ مودم است و در حال افزایش این رقم به روزی سه هزار مودم هستیم؛ البته افزایش ظرفیت را زمانی انجام می‌دهیم که مطمئن باشیم بازار آن ایجاد شده است.

به گفته او طراحی و ساخت این محصولات کاملا داخلی بوده و تنها قطعات آن از خارج تامین می‌شود.

این تولیدکننده قیمت و کیفیت محصولاتشان را رقابتی دانسته و می‌گوید: اروپا یکی از مقاصد صادراتی ما خواهد بود. از سوی دیگر عمده رقبای ما چینی هستند و بیشتر سعی می‌کنم از نظر قیمت و کیفیت و پشتیبانی با آن‌ها رقابت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین