کد خبر: ۶۳۵۴۱۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
در زمان انقلاب، حکومتی تا دندان مسلح و مردمی با دست خالی را شاهد بودیم

علم‌الهدی: در کجای دنیا یک کرسی پارلمان ۵۲ کاندیدا دارد؟ / برخی اظهارات‌ در ارتباط با ۶ مجتهد ‌شورای نگهبان‌‌ صحیح نیست‌

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هر کرسی در مجلس برای مشهد، ۵۲ کاندیدا دارد، گفت: ابتدا که برای هر کرسی ۱۰۰ نفر داشت و امروز به ۵۲ نفر رسیده است. در کجای دنیا یک کرسی پارلمان، ۵۲ کاندیدا دارد. اینکه بگوییم شش مجتهد شورای نگهبان با جناح گرایی حکم می‌کنند مثل این است که بگوییم پیامبر به نفع داماد و پسرعمویش حکم می‌کند؛ این دو حرف همسان هم هستند. فقهای شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره مصادیق تقوا در زندگی خانوادگی بود؛ مصداق تقوا عملکرد هر یک از همسران به وظیفه و تکلیف زندگی مشارکتی خود است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مقام تقسیم وظیفه و تکلیف زن و مرد در کانون خانواده عرض شد کفالت زندگی برعهده مرد و مدیریت زندگی برعهده زن است و در زمینه کفالت مردان نکاتی ارائه شد. خانواده، آرامشگاه است و در این کانون باید آرامش برای افراد خانواده فراهم بشود و این خانواده کانون پرورش و تربیت انسان‌هایی است که در آینده سازنده جامعه بشری هستند.

علم‌الهدی: در کجای دنیا یک کرسی پارلمان ۵۲ کاندیدا دارد؟ / برخی اظهارات‌ در ارتباط با ۶ مجتهد ‌شورای نگهبان‌‌ صحیح نیست‌

به نوشته خبرگزاری تسنیم؛ علم‌الهدی گفت: فداکاری زن در کنار مرد مربوط به تامین آرامش و مدیریت آرامش زندگی است؛ اگر این آرامش در زندگی حاکم باشد طبیعی است مرد در فعالیت‌های بیرونی و اجتماعی خود نیز انسان موفقی خواهد بود.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به اینکه در دهه مبارکه فجر و ایام الله پرفضیلت پیروزی انقلاب اسلامی هستیم تصریح کرد: در مورد پیروزی انقلاب مقدس اسلامی برای آن بخش از شما عزیزان که بحمدالله جوان و یا میانسال هستید و آن روز و زمان را درک نکرده و به روایت تصویر و صدا مورد توجه قرار دادید نقاط خاصی است که در قالب تصویر و صدا نمی‌گنجد و باید این نقاط خاص به مناسبت این ایام برای شما عزیزان توضیح داده شود.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه ابزار و عامل اجرایی پیروزی انقلاب چه بود؟ افزود: پیروزی انقلاب حاصل مشیت الهی و رهنمودهای پیامبرگونه امام قهرمان‌ساز ما بود اما عامل اجرایی این پیروزی انقلاب چه بود؟ حکومتی تا دندان مسلح و مردمی با دست خالی را شاهد بودیم. تنها عامل اجرایی پیروزی انقلاب، خود مردم بودند؛ همافرانی که روز نوزدهم بهمن با امام بیعت کردند، دستشان از اسلحه خالی بود و تنها یک ابزار داشتند و آن هم غیرت و حمیت و دین و عشق امام و انقلاب بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: راهپیمایی مردم و تظاهرات مردم در آن ایام به نحوی بود که یک طرف صف گاردی‌ها بود و صف دیگر مردمی بودند که با دست خالی مرگ بر شاه گفتند و پیش می‌رفتند و این حرکت مردمی و وجود مردم بدون سلاح و با دست خالی، انقلاب را به پیروزی رساند و ثابت کرد که انقلاب اسلامی به تعبیر امام راحل، پیروزی خون بر شمشیر است.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی گوشت و پوست و استخوان بر گلوله پیروز شد تاکید کرد: این انقلاب اگر دوام نیز آورده باز هم عامل اصلی‌اش حضور مردم در صحنه بود آن که دشمن در قدرت نظام تحلیل می‌کند، میزان حضور مردم در صحنه است؛ دشمنی آمریکا با مردم ما بخاطر حضور مردم ما در صحنه انقلاب و در حمایت از امام و رهبری انقلاب است.

وی گفت: این حضور را باید حفظ کنیم زیرا ابزار انقلاب است و انقلاب ما را به پیروزی رساند و 41 سال نیز ادامه داد و بعد از این نیز عامل اجرایی تداوم انقلاب ما حضور در صحنه است و مانورگاه این حضور راهپیمایی 22 بهمن و دیگری شرکت در انتخابات است؛ راهپیمایی 22 بهمن امتیازش این است که چهلم سردار رشید شهید سپهبد سلیمانی نیز با آن مقارن شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: با این امتیاز بایستی شرکت شما مردم در راهپیمایی 22 بهمن به مراتب قوی‌تر و نیرومندتر از همه سال‌ها باشد؛ هر سال دهه فجر را از 12 تا 22 بهمن می‌گیریم اما امسال دو دهه فجر داریم اما دهه فجر دوم با راهپیمایی 22 بهمن آغاز و روز دهم این دهه با انتخابات به پایان می‌رسد.

علم‌الهدی بیان کرد: مشارکت مردم در انتخابات باید کپی دومی از راهپیمایی 22 بهمن و با همان شور و هیجان باشد؛ تمام دشمنی دشمن به دلیل همین حضور است و درصدد است کاری کند که یکی از ایام الله یعنی مشارکت در انتخابات و یا راهپیمایی 22 بهمن را خنثی کند و از اینک شروع کرده و به مسئله شورای نگهبان و رد صلاحیت برخی کاندیداها ورود کرده و می‌گوید این انتخابات نیست و انتصابات و گزینشی است و می‌خواهد این را تبلیغ و ترویج کند.

وی افزود: رد صلاحیت از بین بردن رقابت‌هاست؟ عده‌ای رد و عده‌ای تایید شدند؛ در مشهد ما مجلس 5 کرسی بیشتر ندارد؛ هر کرسی در مجلس برای مشهد، 52 کاندیدا دارد یعنی برای یک کرسی 52 نفر رقابت می‌کنند. این ردصلاحیت رقابت را از بین برد؟ ابتدا که برای هر کرسی 100 نفر داشت و امروز به 52 نفر رسیده است. در کجای دنیا یک کرسی پارلمان، 52 کاندیدا دارد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: دشمن می‌خواهد مسئله مشارکت مردم در انتخابات را از بین ببرد؛ آنچه مایه تاسف است این است که یک عده از داخل مملکت با دشمن همصدا شوند و حرفی که دشمن می‌خواهد را بزنند و بگویند انتخابات تشریفات است. 

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنرانی پریروز به یک آیه اشاره کردند و من امروز می‌خواهم این آیه را توضیح دهم. شان نزول آیه این است که در سر معامله‌ای در زمان پیامبر، امیرالمومنین با یکی از اصحاب اختلاف پیدا کردند و امام گفتند باید به پیغمبر مراجعه کنیم و صحابی نپذیرفت که پیامبر قطعا به نفع پسرعمو و دامادش حکم خواهد کرد و در این زمان بود که آیه نازل شد.

وی افزود: اینکه بگوییم شش مجتهد شورای نگهبان با جناح‌گرایی حکم می‌کنند مثل این است که بگوییم پیامبر به نفع داماد و پسرعمویش حکم می‌کند؛ این دو حرف همسان هم هستند. خداوند در آیه بعدی می گوید چرا برخی اینگونه هستند و پاسخ می‌دهد سه علت دارد؛ یا در دلهایشان مریضی است، یا شکاک هستند و یا میترسند خدا و پیامبر حق اینها را از بین ببرند. فقهای شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
2
131
آقا یک سوال؛ من تا حالا نماز شب میخوندم(البته ریا نباشه) ولی هیچ موقع وزنشون نکردم، حالا تکلیفم چیه؟
غیرقابل نشر
|
United States of America
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
4
86
اونم همه از یه جناح واقعا" بینظیره
ناشناس
|
France
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
2
102
شما در کجای دنیا دیدید که با این همه هزینه نماینده انتخاب میشود وعملا با انتخاب نکردنش فرقی ندارد !چون امثال جنابعالی خودتتان را از ۲۹۰ نماینده برتر میدانید وهر جا مخالف نظر شما باشند با بدترین شکل ممکن برخورد میکنید
ناشناس
|
France
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
1
67
شاید هیج جای دنیا !؟چراکه روش انتخاباتشان با ما فرق میکند
قیاس مع الفارق نفرمایید؟! قانون را اصلاح کنید!.؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
1
35
دودسته داوطلب داریم ‌‌؛
١ - برای خدمت و عملیاتی کردن ایده و عقایدشون.
اگر پولداشته باشن هم زیاد خودشونو به زحمت نیندازند.
البته اگر اعتقادات و اهدافشون الهی باشه، در حد انجام تکلیف تلاش می‌کنند.
٢ - عده زیادی هم برای دسترسی به بیت المال و تامین منافع مادی کوتاه مدت و سرمایه گذاری بلند مدت.
این افراد اگر پول داشته باشند، منافقانه خودشونو می‌چسبانند به منابع و صاحبان قدرت. اگر هم پول نداشته باشند، موقتٱ خودشونو می‌فروشند به پولدارهای بدتر از خودشون. تا بعدٱ از کیسه ملت براشون جبران کنند.
البته عده ای هم هستند که به تنگ آمده و فکر می‌کنند اگر وارد سیستم بشوند میتونند راه فرجی را باز کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
84
مگه نماز فردی و واجبات و مستحبات بجا آوردن شخصی نیست؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بستگی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
2
70
خیلی جالبه و تاسف انگیز ؟؟؟؟!!!!! به مرحله ای رسیدیم که ملاک سنجش نماز را وزن فرد قرار می دهند

اینجاست که داریم به جایی می رسیم که نهایت استفاده ابزاری از دین را مشاهده می کنیم
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
26
آفتاب برای چی نظرات رو پخش نمیکنی؟؟؟؟
قاسم
|
United States of America
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
خداوند متعال از قلب ها ودلها آگاه تر است تا بندگان .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین