کد خبر: ۶۳۵۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۷

یادبود «کرک داگلاس» در مراسم اسکار ۲۰۲۰

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اعلام کرد در مراسم اعطای این جوایز و در بخش یادبودها به «کرک داگلاس» ستاره عصر طلایی هالیوود ادای احترام خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«کرک داگلاس» اسطوره سینمای هالیوود و یکی از آخرین بازماندگان عصر طلایی هالیوود که در سن ۱۰۳ سالگی درگذشت، به بخش یادبود نود و دومین دوره جوایز اسکار اضافه شد.

به گزارش ورایتی، برنامه یادبود جوایز اسکار که برای مراسم نهایی بامداد دوشنبه کاملا برنامه‌ریزی شده بود با درگذشت «کرک داگلاس» در دقایق پایانی مورد بازبینی قرار گرفت و شامل ادای احترام به این چهره کهنه‌کار سینمای جهان نیز خواهد بود.

یادبود «کرک داگلاس» در مراسم اسکار ۲۰۲۰

هنوز مشخص نیست که آکادمی اسکار برنامه ویژه دیگری برای ادای احترام به «کرک داگلاس» در مراسم اسکار ترتیب داده است یا خیر.

آکادمی اسکار در سال‌های گذشته برای لحاظ نکردن نام برخی چهره‌ها و سینماگران در کلیپ ویژه درگذشتگان مورد انتقاد قرار گرفته بود. «استنلی دونان» کارگردان فیلم معروف «آواز در باران» و سینماگران نامزد اسکاری چون «سوندرا لاک» و «کارول چانینگ» از جمله چهره‌هایی بوده‌اند که نامشان در برنامه یادبود مراسم اسکار لحاظ نشده بود.

«کرک داگلاس» در طول شش دهه فعالیت سینمایی خود از دهه ۱۹۴۰ تا سال ۲۰۰۰ میلادی در بیش از ۷۵ فیلم مقابل دوربین رفت. او سه بار برای فیلم‌های «قهرمان» (۱۹۴۹)، «بد و زیبا» (۱۹۵۲) و «شور زندگی» (۱۹۵۶) نامزد جایزه اسکار شد اما نتوانست موفق به کسب جایزه شود. آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار سرانجام در سال ۱۹۹۶ جایزه افتخاری‌اش را به پاس نیم قرن فعالیت هنری به «کرک داگلاس» اعطاء کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین