کد خبر: ۶۳۵۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

بعضی خیابان‌های پایتخت به نام پزشکان نامگذاری می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از نامگذاری جدید برخی خیابان‌های پایتخت به نام پزشکان خبر داد.
بعضی خیابان‌های پایتخت به نام پزشکان نامگذاری می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره نام‌گذاری‌ جدید خیابان‌های پایتخت اظهارداشت: بیش از ۴ دستورالجلسه برای مطرح شدن در صحن شوای شهر در نوبت بوده و به دلیل مطرح بودن موضوعاتی مانند بودجه و عوارض‌،‌ فرصت ارائه دستورالجلسه نام‌گذاری جدید معابر و خیابان‌ها نشده است.

وی افزود: نام‌های جدید ترکیبی از نام شهدا،‌هنرمندان و پزشکان است و از نظر شورایاری‌ها و اهالی محل هم در مورد نام‌گذاری‌ها بهره‌مند شده‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: اسامی پزشکانی که قرار است نام آنها بر خیابان‌های پایتخت نام‌گذاری شود،‌ به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

به منظور نامگذاری و تغییر نام شهرک‌ها، خیابان‌ها، کوی‌ها، ‌میادین، بازارها، سراها، بوستان‌ها، کوچه‌ها، بن‌بست‌ها و اماکن عمومی در داخل حوزه شهری تهران کمیسیون فرعی به نام کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران با حضور سه نفر از اعضای کمیسیون و رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر تهران و مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شورای شهر تهران و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران و یک نفر نماینده منتخب از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی تشکیل می‌شود.

دبیرخانه این کمیسیون در اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران به عنوان دبیر کمیسیون مزبور است.

البته اصلاح آیین‌نامه نامگذاری معابر، یکشنبه سوم آذر روی میز بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و شورایاران بر اساس مصوبه شورای شهری‌ها به کمیته نام‌گذاری معابر افزوده شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین