کد خبر: ۶۳۵۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

کدام گروه سنی بیشترین میزان خودکشی را دارند؟

زمانی که درباره خودکشی صحبت می‌کنیم، معمولا به افراد خیلی جوان یا خیلی پیر فکر نمی‌کنیم، اما باید بدانید کودکان پنج ساله و سالمندان نیز در شمار آمار خودکشی قرار دارند.
کدام گروه سنی بیشترین میزان خودکشی را دارند؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش نیوز، به نظر شما چرا سالمندان خودکشی می‌کنند و چه عواملی در خودکشی آنان نقش دارند؟

بر اساس آمار منتشرشده، میزان خودکشی سالمندان کمتر از میزان واقعی است، زیرا از آن به‌عنوان خودکشی خاموش یاد می‌شود، گرسنگی، کمبود آب و تصادفات از مهمترین موارد مؤثر در خودکشی خاموش است.

عوامل بسیاری مطرح است که باعث می‌شود فرد مسن تصمیم به خودکشی بگیرد که درذیل به آنها اشاره‌شده است:

تنهایی

یکی از عوامل اصلی تنهایی است. در دوران پیری، فرد مسن ممکن است بسیاری از افراد ازجمله همسر، خانواده و دوستانش را از دست دهد و دوستان قدیمی نیز مشکلاتی مانند مشکل حرکتی، بینایی، شنوایی و یا حافظه دارند و فرد مسن نمی‌تواند به‌راحتی با آنان ارتباط برقرار کند.

رانندگی افراد سالمند بسیار مهم است، زیرا عدم توانایی در رانندگی موجب وابستگی فرد به دیگران می شود.

افسردگی

افسردگی و سایر مشکلات روانی و جسمی هم می‌تواند در تصمیم سالمند برای خودکشی مؤثر باشد.برخی از محققان بر این باورند که افسردگی از تنهایی برای سالمندان خطرناک‌تر است.

برای بسیاری از سالمندان، نداشتن هدف در زندگی از مهمترین عوامل افسردگی است. برای افرادی که خودکفا بوده‌اند، تکیه به دیگران می‌تواند باعث احساس ناتوانی یا ناامیدی شود.

گاهی اوقات، افراد مسن علائمی از افسردگی را با عدم خوردن یا آشامیدن، دوری از دیگران، گریه و احساس بی‌ارزشی نشان می‌دهند.

کاهش سلامت جسمی

کاهش سلامت جسمی در سالمندان از دیگر عوامل مؤثر در خودکشی است.همان‌طور که می‌دانیم بدن افراد با افزایش سن تغییر می‌کند، افراد دیگر توانایی و قدرت گذشته را ندارند و همچنین مشکلاتی مانند کاهش بینایی یا شنوایی هم دارند.

هرچه بیماری سالمندان ناتوان‌کننده‌تر باشد، وابستگی به دیگران افزایش می‌یابد و برای افرادی که در زندگی جوانی خود متکی به دیگران نبوده‌اند می‌تواند عاملی برای تضعیف روحیه باشد.

جلوگیری از خودکشی در افراد مسن نیاز به یک رویکرد چندوجهی دارد، به‌طور قطعی داشتن تماس انسانی بیشتر برای کاهش تنهایی اهمیت زیادی دارد. ملاقات با افراد، تماس از طریق تلفن و سفر می‌تواند از مهمترین عوامل مقابله با تنهایی باشد.

البته با پیشرفت فناوری افراد مسن می‌توانند با دیگران تماس تصویری داشته باشند.

محققان توصیه می‌کنند که پزشکان، سالمندان را برای عوامل مؤثر در خودکشی غربالگری کنند و علائم هشداردهنده را به اعضاء خانواده آموزش دهند تا در صورت مشاهده از انجام خودکشی جلوگیری کنند.

درنهایت، همیشه در زندگی با سالمندان طوری رفتار کنید که می‌خواهید در سالمندی با شما رفتار کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
واقعا کی تیترهاتون رو میزنه؟؟
باعث ریزش مخاطبای ثابت شما خواهد شد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین