کد خبر: ۶۳۵۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۵

روند کاهش نرخ بیکاری آمریکا متوقف شد

نرخ بیکاری به ۳.۶ درصد افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

با وجود رسیدن به فاز نخست توافق تجاری با چین، نرخ بیکاری در بزرگ ترین اقتصاد جهان افزایش یافته هر چند که در مقایسه با بسیاری از کشورها، بازار کار کماکان در موقعیت نیرومندی باقی مانده است. در ماه ژانویه ۲۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است اما نرخ بیکاری با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۳.۶ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری کاخ سفید، شمار جمعیت بیکاران طی این مدت با افزایش ۱۳۹ هزار نفری نسبت به ماه قبل به پنج میلیون ۸۹۰ هزار نفر و شمار جمعیت شاغلین با ۸۹ هزار نفر افزایش به ۱۵۷ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر رسیده است. طی این مدت هم چنین نرخ مشارکت در بازار کار که نسبت جمعیت فعال در بازار کار به کل جمعیت بالغ را اندازه می گیرد به ۶۳.۴ درصد رسیده است که بالاترین رقم ثبت‌شده از سال ۲۰۱۳ تاکنون محسوب می شود.

روند کاهش نرخ بیکاری آمریکا متوقف شد

متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۷۳ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۸۲ با ۱۰.۸ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.

در بین بخش های مختلف بخش خدمات درمانی با اشتغال زایی برای ۷۲ هزار نفر در صدر قرار دارد و پس از آن نیز ساخت و ساز با اشتغال زایی برای ۴۴ هزار نفر و بهداشت با اشتغال‌زایی برای ۳۶ هزار نفر قرار دارند.

میشل پیرس، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: هر چند روند اشتغال‌زایی ماه ژانویه به اندازه ماه دسامبر نیرومند نبود اما تداوم روند کنونی نرخ بیکاری ما را به استحکام بیشتر در بازار کار امیدوار می کند. احتمالا در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش محسوس سطح دستمزد ها خواهیم بود.

اکنون و به دنبال قرار داشتن نرخ بیکاری در یکی از پایین ترین سطوح نیم قرن اخیر، کارفرمایان مجبور به افزایش سطح دستمزدها برای جذب و حفظ نیروهای کار مورد نیاز خود شده اند. میزان دستمزهای هفتگی در مقایسه با ماه قبل در سراسر آمریکا هفت سنت (معادل ۰.۲ درصد) افزایش داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین