کد خبر: ۶۳۵۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

انتقام جوئی در فضای مجازی

رئيس پليس فتا پایتخت از شناسايي متهمی که برای انتقام جوئی از همکارش گفت و گوهای وی را درفضای مجازی منتشر کرده بود، خبر داد.
انتقام جوئی در فضای مجازی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ تورج کاظمي گفت: یک دی ماه امسال خانمي 24 ساله ساکن حوالي محله فرحزاد با در دست داشتن شکايتي از دادسراي مبارزه با جرايم رايانه اي «ناحيه 31 تهران» به پليس فتا مراجعه و اظهار داشت، یکی از همکارانش چت های وی با فرد دیگری اسکرين شات و در شبکه اجتماعي تلگرام منتشر کرده است و این موضوع موجب برهم خوردن آرامش وي شده است.

وی تصریح کرد: تیمی از کارآگاهان بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و با تایید اظهارات شاکی، متهم مردي 30 ساله در پنجم دی ماه با دستور قضائی به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ کاظمی عنوان کرد: متهم در بازجوئی های پلیسی اظهار داشت، شاکي خودش در ابتدا به من پيام داده و درخواست دوستي کرد ولی من قبول نکردم. پس از مدتی متوجه شدم که شاکی با شايعه پراکنی در بين همکارانم مبنی بر ارسال چت به ایشان، باعث شد کارم را از دست بدهم. بدليل اينکه مي خواستم از خودم دفاع کنم، اسکرین شات های چت هاي بین خودم و شاکی را منتشر کردم.

رئيس پليس فتا پايتخت در خاتمه به شهروندان یاد آوری کرد: هنجار سازي مثبت يکي از اصولي است که در هر تکنولوژي نوظهور بايد رعايت شود فضاي مجازي جاي انتقام جويي نيست چرا که قائده احترام به جايگاه اجتماعي و حيثيتي افراد از مهمترين مؤلفه هاي حقوق شهروندي است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین