کد خبر: ۶۳۵۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹

وزیر اقتصاد:‌ فروش اموال مربوط به همه قوای حاکمیتی است

وزیر اقتصاد گفت: هدف از مولدسازی داراییها لزوما مربوط به اموال صرف دولت نیست بلکه منظور مجموعه قوای حاکمیتی است.
آفتاب‌‌نیوز :

فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی مولدسازی داراییهای دولت با بیان اینکه به دنبال تکمیل شبکه تعاملی اقتصاددانان جوان در وزارت اقتصاد هستیم، گفت: برای تصمیم سازی باید صراحت لازم در راستای اثر بخشی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مولد سازی داراییهای دولت یک بحث جدید نیست، گفت در سال 94 با ابراز نارضایتی رهبر انقلاب از اجرای اقتصاد مقاومتی بررسیهایی در این خصوص در ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی انجام شد.

وزیر اقتصاد:‌ فروش اموال مربوط به همه قوای حاکمیتی است

به گفته دژپسند، ما به دنبال این بودیم که قیمت تمام شده خدمات دولت را مشخص کنیم، فرض کنید یک واحد آموزشی دولتی در حال خدمت رسانی است سوال این است که آیا هزینه اموال در این ارائه خدمت محاسبه شده است یا نه و باید گفت تا زمانی که این اتفاق نیفتد مقایسه درستی با بخش خصوصی انجام نمیشود.

وی افزود، برخی میگویند ابتدا باید رشد اقتصادی صورت گیرد و بعد مالیات ستانی از بخش خصوصی انجام شود نکته درستی است اما توجه کنید فروش داراییهای راکد ارتباطی به رشد ندارد.

دژپسند گفت: هدف از مولدسازی داراییها لزوما مربوط به اموال صرف دولت نیست بلکه منظور مجموعه قوای حاکمیتی است.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به عملکرد زیر مجموعه های خود گفت، وظیفه مهم خزانه داری کل کشور نظارت مالی است تا از این طریق نیاز به منابع مالی به حداقل برسد. توجه کنید امسال تلاش کردیم بدون فشار به مودیان خوش حساب درامد مالیاتی را افزایش دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین