کد خبر: ۶۳۵۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷

نظرسنجی سی‌ان‌ان| سندرز در ایالت نیوهمپشایر پیشتاز است

بر اساس نظرسنجی انجام شده در ایالت نیوهمپشایر توسط سی‌ان‌ان، «برنی سندرز» در صدر نامزدهای دموکرات‌ در این ایالت قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان که مرکز تحقیقات دانشگاه نیوهمپشایر انجام داده، «برنی سندرز» در صدر نامزدهای دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار داشته و پس از وی «پیت بوته‌جج» دیگر نامزد دموکرات‌ها قرار دارد.

در این نظرسنجی سندرز توانسته 28 درصد آرای پرسش‌شوندگان را بدست بیاورد این در حالی است که وی در اواسط ماه ژانویه در این ایالت توانسته بود حمایت 25 درصد رای دهندگان را بدست بیاورد. بوته‌جج که شهردار سابق «ساوث‌بند» است در این نظرسنجی با افزایش شش درصدی توانست 21 درصد آرا را بدست بیاورد و «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز با افتی 5 درصدی 11 درصد آرا را کسب کرد. آرای «الیزابت ورن» سناتور ایالت ماساچوست نیز تک رقمی و تنها 9 درصد بود.

نظرسنجی سی‌ان‌ان| سندرز در ایالت نیوهمپشایر پیشتاز است

این نظرسنجی بین روزهای 4 تا 7 فوریه ( 15 تا 18 بهمن ماه) و میان 365 نفر از حامیان حزب دموکرات و با درصد خطای 5.1 درصد انجام شده است.

انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا آبان‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و فرد منتخب دموکرات‌ها باید در برابر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی و نامزد جمهوری‌خواهان صف‌آرایی کند.

آیووا اولین ایستگاه رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال بود که در این انتخابات بوته‌جج با اختلاف یک دهم درصد از سندرز بالاتر قرار گرفت.

فرآیند انتخابات درون‌حزبی که از روز سه‌شنبه گذشته با رأی‌گیری در ایالت آیووا آغاز شد، باید نهایتاً تا ژوئن ۲۰۲۰ در تمام ۵۰ ایالت آمریکا برگزار شود تا سرانجام در اواسط آن ماه در جلسه «مجمع ملی حزب دموکرات» نامزد این حزب برای رقابت با ترامپ انتخاب و معرفی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین