کد خبر: ۶۳۵۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

هشدار مقامات استرالیا در پی جدال آتش و طوفان

طبق اعلام مقامات استرالیا، آتش‌سوزی شدیدی امروز (یک‌شنبه) مناطقی از ایالت "استرالیای غربی" را در بر گرفته و طوفانی شدید سایر مناطق این ایالت را درنوردیده است. این در حالی است که ساحل شرقی این کشور با خطر بالقوه سیل مواجه است.
هشدار مقامات استرالیا در پی جدال آتش و طوفان
آفتاب‌‌نیوز :

استرالیا پس از ماه‌ها آتش‌سوزی مخرب که میلیون‌ها هکتار زمین را از بین برد، در هفته‌های اخیر نیز در اثر وضعیت شدید و نامساعد آب و هوایی که به طور متناوب باران‌های سنگین، طوفان‌های تگرگ، وزش باد شدید و هوای گرم و خشک را به همراه داشته، تحت تاثیر قرار گرفته است.

بر اساس اعلام خدمات آتش‌نشانی و دفتر هواشناسی ایالتی، امروز (یک‌شنبه) حدود ده‌ها مورد آتش سوزی در استرالیای غربی فعال است و خطر آتش‌سوزی شدید در چندین منطقه پیش‌بینی شده است.

دمای روز در برخی از مناطق تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

روز گذشته نیز طوفان "دامیِن" برخی از نواحیِ این ایالت را درنوردید و علاوه بر رانش زمین، وزش باد شدید تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را به همراه داشت.

هنوز خسارت فوری ناشی از این طوفان گزارش نشده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این طوفان با حرکت در داخل کشور تضعیف شود اما به نظر می‌رسد وزش باد با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ادامه خواهد داشت.

هم‌چنین سواحل شرقی استرالیا، سیدنی و ایالت نیوساوت ولز با توجه به سه روز بارندگی مداوم و افزایش سطح آب‌های رودخانه‌ها به طوری که از سال ۱۹۹۸ میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده، در معرض خطر احتمالی سیل قرار دارند.

بارش باران در برخی از مناطق ایالتی به نیمی از میانگین سالانه نزدیک شده است. این در حالی است که استرالیا در سال ۲۰۱۹ میلادی با بارندگی‌های ۵۵ درصد پایین‌تر از حد میانگین، خشک‌ترین سال خود را پشت سر گذاشت.

بنا بر گزارش رویترز، در کوئینزلند نیز هواشناسان به دنبال بارندگی‌های شدید شبانه و افزایش سطح رودخانه‌ها هشدارهای لازم را صادر کرده‌اند. در حدود ۲۰۰ کیلومتری غرب "بریزبن" نیز هشدار اضطراری سیل برای ساکنان "دالبی" صادر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین