کد خبر: ۶۳۵۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

نتانیاهو از گانتس خواست مشاورش را به دلیل مقایسه ترامپ با هیتلر برکنار کند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رقیب انتخاباتی خود خواست مشاورش را که چند سال پیش ترامپ را با هیتلر مقایسه کرده بود، برکنار کند.
نتانیاهو از گانتس خواست مشاورش را به دلیل مقایسه ترامپ با هیتلر برکنار کند
آفتاب‌‌نیوز :

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک تجمع انتخاباتی در شهرک "معالیه آدومیم" در کرانه باختری از بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی – سفید و رقیب وی در انتخابات پارلمانی که قرار است اسفند ماه برگزار شود، خواست مشاورش رونین تسور را به دلیل انتشار توییتی در مارس ۲۰۱۶ فورا برکنار کند.

به گزارش سایت شبکه روسیاالیوم، تسور در آن توییت ضمن اشاره به کتاب هیتلر به نام "نبرد من" (Mein Kampf) نوشته بود، کتاب قرن بیست و یکم همان "مِیْن ترامپف" است و رئیس جمهوری آمریکا را نیز "دونالد آدولف ترامپ" نامیده بود.

وی دو هفته پس از انتشار این توییت عذرخواهی کرده و ترامپ را "شجاع‌ترین و مهم‌ترین رئیس جمهوری آمریکا درباره امنیت رژیم صهیونیستی در نسل‌های اخیر" توصیف کرده بود.

نتانیاهو همچنین در سخنرانی خود از گانتس خواست، به صورت علنی جول بننسون، مشاور سابق کمپین انتخاباتی خود را به دلیل مقایسه رئیس جمهوری آمریکا با هیتلر کنار بگذارد.

بننسون قبلا مشاور باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا و رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر یعنی هیلاری کلینتون هم بود.

اکتبر ۲۰۱۸ بننسون در توییتی نوشت، اظهارات مکرر ترامپ در مورد "رسانه‌های جعلی" بسیار به آنچه هیتلر در مورد روزنامه‌نگاران مخالف خود می‌گفت، شبیه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین