کد خبر: ۶۳۵۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
یک پرونده قتل از زبان عبدالصمد خرمشاهی

دوستم می‌خواسته خودکشی کند؛ من قصد کشتن او را نداشتم

عبدالصمد خرمشاهی به تشریح یک پرونده قتل که در آن اتهام موکلش از قتل عمد به قتل شبه عمد تغییر کرده است پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالصمد خرمشاهی درباره پرونده متهم به قتل عمدی که مربوط به بهمن ماه سال گذشته بوده است، گفت: بهمن ماه سال گذشته به پلیس اطلاع داده می‌شود که ماشینی در جاده بومهن تهران متوقف شده که فردی داخلش کشته شده و یک نفر کنار ماشین نگران ایستاده است.

وی افزود: پیرو این موضوع، متهم به قتل همان فردی که داخل ماشین نگران بود دستگیر می‌شود و کیفرخواست او به اتهام قتل عمدی صادر می شود. تحقیقات اولیه انجام و مشخص شد که نظرات کارشناسان پزشکی قانونی با تشخیص هویت در رابطه با نحوه اصابت گلوله‌ها در کالبدشکافی و علت فوت تعارض دارد. موکل از اول می‌گوید که دوستم می‌خواسته خودکشی کند و من از این کار جلوگیری کردم و در این حین تیر رها شده است و قصد کشتن او را نداشتم زیرا متهم راننده بوده و مقتول سمت راست نشسته بوده است و سه گلوله شلیک شده بود. لذا جلسه اول دادگاه که در شعبه ۴ دادگاه کیفری یک استان تهران تشکیل شده بود به جلسه بعد تجدید می شود.

یک پرونده قتل از زبان عبدالصمد خرمشاهی

وی ادامه داد: من به عنوان وکیل مدافع محمد -متهم به قتل عمد- در دومین جلسه دادگاه ‌که در ۲۸ دی ماه سال جاری در شعبه ۴ دادگاه کیفری یک استان تهران تشکیل شد، شرکت کردم و گفتم که نظر کارشناسان پزشکی قانونی با تشخیص هویت مغایرت دارد و متهم قصد تیراندازی را نداشته است زیرا متهم خودش پلیس را خبر دار کرده بود و اگر می خواست مقتول را بکشد مستقیم به مغز یا قلبش شلیک می کرده است. مقتول یا قصد خودکشی داشته یا متهم می‌خواسته از او جلوگیری کند.

خرمشاهی با بیان اینکه اتهام قتل عمد که در کیفرخواست برای موکلم صادر شده بود در دادگاه به قتل شبه عمد تبدیل شد، گفت: با پایان رسیدگی، متهم از باب جنبه عمومی جرم به اتهام قتل شبه عمد به سه سال حبس موضوع ماده ۶۱۶ قانون مجازات و پرداخت یک فقره دیه کامل به خانواده مقتول و نیز به دلیل حمل و نگهداری اسلحه غیرمجاز موضوع ماده ۱۸ قانون قاچاق اسلحه به ۵ سال حبس محکوم شد که حداکثر مجازات یعنی ۵ سال حبس در نظر گرفته می شود و قابل اعتراض است و ظرف ۲۰ روز اعتراض می کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین