کد خبر: ۶۳۶۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
امیر فرض‌ا‌الهی:

شهاب حسینی نباید با انکار دیگران مشکل ادامه حضورش در ایران را حل کند / او به عنوان بازیگر قابل احترام است

امیر فرض‌الهی با اشاره به اینکه شهاب حسینی بازیگر خوب و قابل احترامی است تأکید کرد که عملکرد او در نشست پرسش و پاسخ فیلم «شین» غیراخلاقی بود.
شهاب حسینی نباید با انکار دیگران مشکل ادامه حضورش در ایران را حل کند / او به عنوان بازیگر قابل احترام است
آفتاب‌‌نیوز :

امیر فرض‌الهی منتقد سینما  اظهار داشت: جشنواره فجر امسال نسبت به جشنواره فجر سی‌وششم و سی‌وهشتم فیلم‌های متوسط بیشتری داشت و البته از طرفی فیلم‌های خیلی ضعیف این دوره از جشنواره بسیار کمتر بود و البته هیچ فیلمی نبود که بتوانیم آن را شاهکار یا اثری درخشان بدانیم. به طور کلی این دوره از جشنواره را می‌توان جشنواره متوسط‌ها دانست چرا که فیلم خیلی ضعیفی هم در جشنواره نبود.

فرض‌الهی خاطرنشان کرد: ما دیگر در دوران فخرالدین انوار و بهشتی نیستیم که بگوییم سینما کاملاً دولتی است. ما در حوزه داستانی سه نوع سینما داریم، سینمای بدنه که صرفاً به دنبال مخاطب است و نیازهای سطحی او را ارضا می‌کند، دومین گزینه سینمای سفارشی است که داستان‌ها و فیلم‌های مشخصی که سفارش می‌گیرد را می‌سازد و سینمای سوم سینمای مستقل است که خود چند دسته است. افرادی مثل مجید برزگر و بهنام بهزادی که با هزینه بسیار پایین سعی دارند فیلم‌های قابل تأمل بسازند و البته تعدادشان بسیار کم است. اعتبار سینمای ما امروز به این دسته مربوط است. البته به تازگی می‌بینیم سرمایه‌گذارهایی وارد سینما شده‌اند که علاقه به سینمای مستقل دارند و توسط این قشر فیلم‌هایی ساخته می‌شود که نیم نگاهی به گیشه نیز دارد. این نیم نگاه به ساختار فیلمنامه مربوط نیست، این فیلمسازان به واسطه جذب بازیگران میلیاردی می‌توانند به گیشه نیز نیم نگاهی داشته باشند.

این منتقد در ادامه گفت: سهم سینمای مستقل در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر بسیار کم بود اما به نسبت برخی دوره‌ها که این سهم صفر می‌شد امسال اینگونه نبود و نسبت به سال‌های گذشته حضور سینمای مستقل پر‌رنگ‌تر بود. به نظر من همین بخش مستقل که با هزینه کم یا زیاد فیلمش را تولید می‌کند بهترین عملکرد را در جشنواره داشته و اعتبار سینمای ایران بوده. در جشنواره سی‌وهشتم فیلم‌های «قصیده گاو سفید» و «من می‌ترسم» را آثار درخور تأملی می‌دانم که به نظرم می‌توان نگاه ویژه‌ای به آنها داشت.

او درباره بخش اجرایی سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: مسعود نجفی فردی باتجربه و کارکشته در این حوزه است که همراه و همیار خبرنگاران است. در انتخاب مجری نشست‌ها باید دقت بیشتری می‌شد، اکثر حاشیه‌هایی که در این دوره از جشنواره دیدیم ناشی از انتخاب غلط نامجری‌ها بود و به غیر از یک مجری باقی افراد به اشتباه انتخاب شده بودند. از طرف دیگر در حوزه ستاد روابط عمومی افرادی هستند که کار روابط عمومی بلد نیستند و شائبات بسیاری درباره برخی از این افراد درباره فعالیتشان در جشنواره‌های گذشته وجود دارد. اگر مسعود نجفی در انتخاب همکارانش دقت بیشتری داشته باشد شاهد پیشرفت بیشتر در حوزه اجرایی جشنواره خواهیم بود. با وجود این باید بگویم اگر به جای نجفی فرد دیگری در روابط عمومی جشنواره بود قطعاً شاهد حواشی بیشتری بودیم.

فرض‌الهی تصریح کرد: به طور کل در این جشنواره تصمیمات نابهنگام بسیاری گرفته شد، در حالیکه تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خون شد» درخواست برگزاری نشست برای این فیلم داشت، مسئولان جشنواره تصمیم گرفتند که نشستی برای این فیلم برگزار نشود و دلیل آن را نبود کارگردان فیلم عنوان کردند و این در حالی است که نشستی در شب پیش از اکران «خون شد» به شهاب حسینی و فیلمش که خارج از بخش مسابقه است اختصاص داده شد. فیلم «خون شد» واقعاً به نسبت ساخته‌های دو دهه اخیر مسعود کیمیایی اثری خوش‌ساخت‌تر و بهتر بود. چنین اتفاقاتی رنگ و شکلی واحد از یک جناح را به جشنواره می‌دهد که قطعاً پسندیده نیست.

او در پایان اظهار داشت: شهاب حسینی می‌خواهد با انکار دیگران به قولی جاده خود را صاف کند، این رفتار درست نیست. شهاب حسینی را به عنوان بازیگر قبول دارم، برای او احترام قائل هستم اما اینکه بخواهیم با انکار دیگران مشکلات دو سال نبودنمان را حل کنیم و کارهایی که خارج از ایران انجام داده‌ایم را جبران کنیم تا مشکلی برای ادامه حضور در ایران نداشته باشیم، قطعاً مرتکب عملی غیر اخلاقی شده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین