کد خبر: ۶۳۶۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

درخواست ترامپ از پنتاگون برای بررسی عملکرد شاهد استیضاح

رئیس جمهوری ‌آمریکا گفته که پنتاگون باید عملکرد معاون سابق امنیت ملی این کشور را که نقش کلیدی در پرونده استیضاح ایفا کرد، مورد بررسی قرار دهد و به صورت بالقوه اقدامی لازم علیه وی در نظر بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال الکس ویندمان، معاون سابق امنیت ملی آمریکا در مقابل گروه استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حضور یافت.

ویندمان روز جمعه گذشته و دو روز پس از آنکه سنا، ترامپ را تبرئه کرد، از سمتش در شورای امنیت ملی آمریکا برکنار شد. اما وی بار دیگر از سوی پنتاگون به کار برگشت. برادر دوقلوی ویندمان نیز که به عنوان وکیل در شورای امنیت ملی آمریکا مشغول به کار بود و از سمتش برکنار شد، بار دیگر از سوی دفتر مشاوران عمومی ارتش به کار برگشت.

درخواست ترامپ از پنتاگون برای بررسی عملکرد شاهد استیضاح

ترامپ بابت اخراج الکساندر ویندمان و سایرین که در جلسات استیضاح حضور داشتند و شهادت دادند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به اینکه آیا به دنبال مجازات ویندمان است، گفت: مقام‌های نظامی می‌توانند هرطور که خودشان می‌خواهند، با او برخورد کنند اما پیشنهاد می‌دهم که فرماندهان نظامی عملکرد ۲۰ ساله او را در ارتش مورد بررسی قرار دهند. این به ارتش بستگی دارد. ما خواهیم دید.

در همین حال، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که از الکساندر ویندمان خواسته نشده تا کاخ سفید را بابت شهادتش علیه ترامپ ترک کند و ادامه داد:‌ هیچ انتقامی در کار نیست. اما رئیس جمهوری کاری که به آن اعتقاد دارد و مطمئن است را انجام می‌دهد. این تصمیم ترامپ است و رئیس جمهوری از من نخواست که آنها را برکنار کنم. هیچ انتقامی در کار نبود. به کار آنها دیگر احتیاجی نبود. استخدام و تصمیم‌ها درباره پرسنل بر عهده شورای امنیت ملی است.

پیش از این از مارک اسپر، وزیر دفاع پرسیده شده بود که پنتاگون برای اطمینان از اینکه کارمندان سابق شورای امنیت ملی مجازات نخواهند داشت، چه کاری انجام می دهد و وی گفته بود: ما از نیروهای خود از مجازات یا هرگونه اقدام شبیه به آن حفاظت می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین