کد خبر: ۶۳۶۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

ترامپ از نشست جدید با کیم جونگ اون در صورت منجر شدن به توافق استقبال می‌کند

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد، دونالد ترامپ از برگزاری نشستی دیگر با رهبر کره شمالی در صورتی که چنین نشستی منجر به انعقاد یک توافق هسته‌ای شود استقبال می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در سخنرانی در اندیشکده شورای آتلانتیک تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره چنین امکانی صراحتا صحبت کرده و مستقل از هر گونه ملاحظه سیاسی عمل خواهد کرد.

اوبراین این اظهارات را یک روز بعد از آن مطرح کرد که طبق گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ خطاب به مشاورانش بر عدم تمایل خود به داشتن نشستی دیگر با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر تاکید کرده است. طبق این گزارش، دولت ترامپ به این دیدگاه رسیده که در حال حاضر ریسک از سرگیری مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای کره بسیار بیشتر از مزایای بالقوه چنین اقدامی است.

ترامپ از نشست جدید با کیم جونگ اون در صورت منجر شدن به توافق استقبال می‌کند

اوبراین اظهار کرد: ما تمایل به مشاهده ادامه مذاکرات در صورتیکه این مذاکرات منجر به پایبندی کره شمالی به تعهداتش ناشی از نشست رهبر این کشور با رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور شود هستیم.

این مقام ارشد دولت آمریکا ادامه داد: ما در جهت این منظور تلاش خواهیم کرد. ما بررسی خواهیم کرد که آیا برگزاری یک نشست دیگر میان رهبران آمریکا و کره شمالی مناسب خواهد بود یا خیر؟ اما دونالد ترامپ بسیار صریح گفته چنانچه بتواند یک توافق بزرگ برای مردم آمریکا کسب کند او به چنین نشستی خواهد رفت و با تقریبا همه مذاکره خواهد کرد اما ما باید بتوانیم یک توافق خوب را حاصل کنیم.

اوبراین در ادامه تاکید کرد: ما باید منتظر باشیم و ببینم آیا مذاکرات از سر گرفته خواهند شد یا خیر و اینکه در این مذاکرات چه چیزهایی پیشنهاد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هیچ برنامه‌ریزی برای یک نشست دیگر صورت نگرفته اما در صورت وجود فرصت حصول پیشرفت برای مردم آمریکا او (ترامپ) همواره متمایل به این کار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین