کد خبر: ۶۳۶۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

رشد بیش از ۱۴۰ درصدی بازار سرمایه / توصیه وزیر اقتصاد به سهام داران

وزیر امور اقتصادی و دارایی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با حضور در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به تشریح عملکرد و دستاوردهای وزارت اقتصاد پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شادا، فرهاد دژپسند در این گفتگو گفت: با هدف جلوگیری از رشد نقدینگی، در تنظیم بودجه کل کشور از بانک مرکزی استقراض نکرده ایم بلکه از اوراق مشارکت، اوراق قرضه و سایر ابزار ها استفاده کرده ایم.

وی افزود: در ۹ ماهه سالجاری پرداخت ۵۴ درصد تسهیلات سیستم بانکی برای سرمایه در گردش واحد های تولیدی بوده است.

رشد بیش از ۱۴۰ درصدی بازار سرمایه / توصیه وزیر اقتصاد به سهام داران

وزیر اقتصاد در خصوص مولد سازی دارایی ها و واگذاریها نیز گفت: اختیارات لازم برای تحقق درآمد حدودا ۵۰ هزار میلیارد تومانی از محل مولدسازی و فروش دارایی ها و واگذاری شرکت های دولتی در قانون بودجه سال آینده از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اخذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پروژه "امیدشهر" که در چارچوب برنامه وزارت اقتصاد برای مولد سازی دارایی ها، با مشارکت بانک های سپه و مسکن صورت می گیرد، با مولد سازی زمین راکد که در اختیار بانک سپه است و تأمین مالی پروژه و اجرای آن که توسط بانک مسکن انجام می شود، محرکی برای صنعت ساختمان خواهد بود که از یک سو تقاضا در بخش های دیگر اقتصاد تحریک و از سوی دیگر عرضه مسکن تقویت می شود.

دژپسند در خصوص تسهیل فضای کسب و کار گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در حال حاضر امور مرتبط با پروانه های کسب و کار از طریق پیشخوان دولت قابل انجام است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از دلایل ثبات نرخ ارز در سالجاری، هدایت نقدینگی های سرگردان مردم به بازار بورس بوده است، اعلام کرد: در سال جاری بازار سرمایه رشد بیش از ۱۴۰ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: بازار سرمایه، یک مآمن برای نقدینگی های سرگردان، در تأمین مالی بخش تولید اقتصاد است.

وزیر اقتصاد همچنین به مردم توصیه کرد، برای ورود به بازار بورس حتما از مشاوره گروه های صاحب تخصص در این زمینه استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین