کد خبر: ۶۳۶۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵

برای پیشگیری از بیماری های منتقله در بحران برف چه کنیم؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه های پیشگیری از بیماری های منتقله در بحران برف را بیان کرد.
برای پیشگیری از بیماری های منتقله در بحران برف چه کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

فردین مهرابیان به تشریح راه های منظور پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری ها در پی بارش برف در استان گیلان پرداخت.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات احتمالی موجود در سیستم جمع آوری زباله ها بدلیل بارش برف، زباله های خود را در کیسه های در بسته پلاستیکی گذاشته و در مسیرهای مشخص و قابل دسترس مامورین شهرداری جهت جمع آوری قرار دهید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مردم مواد غذایی پروتئینی مانند گوشت قرمز، ماهی، مرغ و مواد لبنی را حتماً از اماکن معتبر خریداری کنند، افزود: در صورتیکه آب آشامیدنی خود را از برف تهیه می کنید حتماً آن را بعد از ذوب نمودن و قبل از استفاده بجوشانید.

مهرابیان با تاکید بر اینکه اگر از سلامت آب آشامیدنی مطمئن نیستید آنرا بجوشانید و یا از روش های دیگر سالم سازی آب استفاده کنید، یادآور شد: بدلیل قطع برق طولانی مدت در بعضی مناطق، چنانچه رنگ، بو، و طعم مواد غذایی داخل یخچال شما تغییر کرده است از مصرف آن خودداری کنید.

وی با بیان اینکه پختن، جوشاندن، و سرخ کردن مواد غذایی فاسد، آنرا سالم نمی کند، لذا از مصرف آنها خوداری شود، گفت: بدلیل کمبود آب در بعضی مناطق، از رعایت بهداشت فردی غفلت نکنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: سردرد، تهوع، بی حالی و سرکیجه از علائم اولیه مسمومیت با مونوکسید کربن است.

مهرابیان خاطرنشان مرد: با توجه به لفزندگی معابر در هنگام رفت و آمد مواظب سرخوردن بوده و در صورت بروز حادثه به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه شود.

وی افزود: برای پیشگیری از حیوان گزیدگی، از نزدیک شدن به حیوانات وحشی که ممکن است بدلیل بارش برف به مناطق مسکونی مخصوصاً روستاها نزدیک شوند، خودداری کنید.

مهرابیان در پایان گفت: در سراسر استان کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان ها و مراکز اورژانس آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین