کد خبر: ۶۳۶۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸

کولاک محور مهاباد - بوکان را بست

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: جاده مهاباد - بوکان (جاده برهان) به علت کولاک شدید برای دومین بار طی هفته جاری بسته شده است و رانندگان باید از مسیرهای جایگزین برای تردد استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن خادمی پنج‌شنبه شب اظهار داشت: کولاک شدیدی که از عصر امروز در این منطقه آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب شده این مسیر تا اطلاع ثانویه مسدود شود.

وی اضافه کرد: کولاک شدید در این مسیر دید افقی را به شدت کاهش داده و تردد در آن را غیرممکن ساخته است.

کولاک محور مهاباد - بوکان را بست

وی بیان کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای رانندگان و مسافران، تردد در این محور تا اطلاع بعدی ممنوع است و رااندگان می توانند از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان تا زمان بازگشایی این محور استفاده کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با بیان اینکه ارتفاع برف در این محور بین سه تا چهار متر است اضافه کرد: عصر امروز نیز به هفت دستگاه خودرو که در کولاک گرفتار شده بودند امدادرسانی شده و دوباره در مسیر هدایت شدند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

این محور برای دومین بار در هفته جاری است که به علت برف و کولاک شدید مسدود اعلام می شود؛ این محور از شنبه تا سه شنبه به مدت چهار روز مسدود اعلام شده بود.

ارتفاع برف در این محور در گردنه های برفگیر آن به ۶ متر نیز رسیده بود.

بارش برف، کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از ۲ روز گذشته در آذربایجان‌غربی آغاز شده است همچنان ادامه دارد و مشکلاتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.

محور مهاباد به بوکان در جاده برهان به طول ۶۵ کیلومتر به علت آنکه ارتباط‌دهنده استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود همواره یکی از پرترددترین محورهای جنوبی استان است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین