کد خبر: ۶۳۶۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱

ترامپ بخشی از بودجه پنتاگون را برای ساخت دیوار مرزی اختصاص می‌دهد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که 3.8 میلیارد دلار از بودجه دفاعی خود را برای ساخت دیوار در مرز ایالات متحده با مکزیک اختصاص می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای خبری هیل بامداد جمعه نوشت که پنتاگون در نامه‌ای به کنگره آمریکا اعلام کرده که 3.8 میلیارد دلار از بودجه مخصوص برنامه ساخت تسلیحات مختلف از جمله جنگنده اف35 را به وزارت امنیت داخلی اختصاص می‌دهد.

پنتاگون گفته از آنجا که وزارت امنیت داخلی آمریکا مرزهای جنوبی این کشور را مورد استفاده افراد، گروه‌ها و سازمان‌های قاچاقچی مواد مخدر می‌داند، این بودجه به ساخت دیوار در مرز مکزیک توسط این وزارتخانه اختصاص داده می‌شود.

ترامپ بخشی از بودجه پنتاگون را برای ساخت دیوار مرزی اختصاص می‌دهد

روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سعی دارد ۵.۳ میلیارد دلار از بودجه پنتاگون و ۳. ۷ میلیارد دلار از ساخت و ساز نظامی را به دیوار مرزی مکزیک اختصاص دهد.

ترامپ در بودجه پیشنهادی دولت فدرال در سال گذشته خواستار 7.5 میلیارد دلار برای احداث دیوار مرزی شده بود اما مخالفت مجلس نمایندگان که حزب دموکرات بر آن تسلط دارد، مانع از تصویب این درخواست شد.

ترامپ نیز در مقابل برای چند هفته از امضای بودجه مصوب کنگره امتناع ورزید که به تعطیلی مراکز دولتی منجر گردید.

وی سپس با صدور فرمان وضعیت اضطراری در مرز با مکزیک، برداشت از بودجه وزارت دفاع برای این منظور را امکان‌پذیر کرد.

مقامات کاخ سفید گفته بود که دولت در نظر دارد مبلغی معادل ۶ میلیارد دلار از بودجه وزارت دفاع را برای این منظور برداشت کند اما مشخص نکرده بودند این مبلغ از بودجه کدامیک از طرح‌های نظامی کسر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین