کد خبر: ۶۳۶۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
در جواب دادستان کل آمریکا

ترامپ: "حق قانونی" دارم در پرونده‌های کیفری مداخله کنم

دونالد ترامپ با نادیده گرفتن درخواست دادستان کل آمریکا مبنی بر خودداری از توییت کردن درباره پرونده‌های حقوقیِ در جریان، در توییتی نوشت این کار "حق قانونی" او است.
ترامپ:
آفتاب‌‌نیوز :

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا تنها چند ساعت پیش از این توییت در اعتراضی علنی به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اظهار کرد، توییت‌های او "ادامه کار را برایم غیرممکن می‌کند" و او بر سر تصمیمات وزارت دادگستری "مورد آزار و تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد".

به گزارش روزنامه گاردین، ترامپ اما در توییتی نشان داد که تلاش بار برای ساکت کردن او تاثیری نداشته است.

رییس جمهور آمریکا با اشاره به اظهارات بار مبنی بر این که ترامپ هرگز از او درخواست نکرده کاری مرتبط با پرونده‌های کیفری انجام دهد، نوشت: این به آن معنا نیست که من به عنوان رییس جمهور حق قانونی برای این کار را ندارم؛ دارم، اما تا کنون تصمیم گرفته‌ام که این کار را نکنم.

بار روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبری "ای‌بی‌سی" اظهار کرد، می‌خواهد بدون نفوذ خارجی از جمله از سوی رییس جمهور وزارت دادگستری را سرپرستی کند.

او گفت: فکر می‌کنم زمان آن رسیده که توییت کردن درباره پرونده‌های کیفری وزارت دادگستری متوقف شود.

وی در مصاحبه خود تاکید کرد که ترامپ هرگز از او نخواسته کاری در مورد پرونده‌های کیفری انجام دهد اما تایید کرد که اظهارات ترامپ اختیارات او را تضعیف می‌کند.

او در گفتگویی تلویزیونی به ترامپ هشدار داد که اظهار نظرهای او در شبکه‌های اجتماعی "اینکه او کارش را انجام دهد را غیرممکن می‌کند".

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این مسائل گفت، ترامپ از اظهارات بار "آزرده نشده" و "بار نیز مانند هر شهروند دیگر آمریکا حق دارد به طور علنی نظراتش را ابراز کند. رییس جمهور به صورت بسیار کارآمدی از شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از مردم آمریکا در برابر بی‌عدالتی‌ها در کشورمان استفاده می‌کند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین