کد خبر: ۶۳۶۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

آب ۱۷ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان همچنان قطع است

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آب آشامیدنی۱۷ روستای سیل‌زده جنوب استان با گذشت بیش از ۳۷ روز از بارندگی و جاری شدن سیلاب همچنان قطع است و تلاش برای برقراری شبکه آبرسانی به این روستاها ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

روح الله سرگزی روز یکشنبه اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان بویژه نیمه جنوبی استان آب آشامیدنی ۳۶۹ روستا قطع شده بود که با تلاش تیم‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی شبکه آب ۳۵۲ روستا بازسازی و آبرسانی به شبکه مجددا برقرار شد.

وی افزود: آبرسانی در روستاهای دچار مشکل شبکه آبرسانی توسط تانکر درحال انجام است.

آب ۱۷ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان همچنان قطع است

معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه خسارت سیلاب اخیر به بخش‌های مختلف زیربنایی، کشاورزی، مسکونی، راه‌ها و شبکه‌های آبرسانی، برقرسانی و مخابرات تاکنون افزون‌بر هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: در مجموع حجم آب در سیلاب سیستان و بلوچستان سه و نیم برابر سیلاب استان گلستان بوده و در نقاطی از استان شدت بارندگی بسیار بالا بوده به طوریکه در زرآباد میزان بارندگی بیش‌از ۱۲ هزار مترمکعب بوده است.

 سامانه بارشی سیل‌آسایی که از ۲۰ تا ۲۲ دی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد وضعیت سیستان و بلوچستان را بسیار بدتر از دو استان دیگر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین