کد خبر: ۶۳۶۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

ژانرهای تازه به سینما می‌آیند؟

غلامرضا موسوی معتقد است: تولید فیلم در ژانرهای تازه در سینمای ایران می تواند جدی‌تر دنبال شود اگر تماشاگر استقبال کند و ممیزی هم در آن خللی ایجاد نکند.
ژانرهای تازه به سینما می‌آیند؟
آفتاب‌‌نیوز :

این تهیه‌کننده سینما که در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با «قصیده گاو سفید» حضور داشت؛ فیلمی که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، درباره اکران سال آینده با توجه به فضای تلخ بیشتر فیلم‌های جشنواره و نیز انگیزه برای تولید فیلم‌هایی در گونه‌های متفاوت از جمله ژانر وحشت که در جشنواره امسال نمونه‌هایی را داشتیم بیان کرد: به گمان من فیلم‌های راه یافته به جشنواره و آن‌هایی که برای جشنواره انتخاب نمی‌شوند می‌توانند رویکردهای متفاوت داشته باشند و اگرچه جشنواره نمایی از سینمای ایران را نشان می‌دهد اما فیلم‌هایی بیشتر در آن پذیرفته می‌شوند که جشنواره پسندند در حالی که ممکن است خارج از این حیطه، فیلم‌هایی تولید شده باشد که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند اما واجد شرایط حضور در جشنواره نباشد.

او افزود: اگر تهیه‌کنندگان احساس کنند که می‌توانند در زمینه تولید آثار متفاوت‌تر حرکت کنند و راه برایشان صاف است حتماً فعالیت می‌کنند، چون در این مورد چند مسئله همیشه پیش روی تهیه‌کنندگان برای تولید آثار متفاوت به ویژه در ژانرهای متفاوت است؛ اول اینکه بدانند فیلمی که می‌سازند می‌تواند از سد ممیزی‌ها رد شود یا خیر و دوم اینکه یک فیلم چقدر مورد استقبال تماشاگران قرار می‌گیرد؟

وی ادامه ‌داد: وقتی بخش خصوصی فیلمی را در سینما تولید می‌کند حداقل شرایطی که باید داشته باشد این است که هزینه ساخت و نیز یک سود حداقلی را بتواند با فروش فیلمش برگرداند. اگر این دو مورد اتفاق بیفتد قطعاً ژانرهای متفاوت می‌تواند هدفی تازه برای تهیه‌کنندگان در سینما باشد.

موسوی افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ فیلم تولید می‌شوند بدون اینکه بیشتر آن‌ها بدانند فیلم‌های دیگر در چه زمینه‌ای و با چه حال و هوایی تولید می‌شود، اما با این حال تقریبا هر سال فروش و حضور نسبتاً خوب تماشاگر را در سینما شاهد بودیم و دعا می‌کنم سال ۹۹ شرایط بهتری در اکران داشته باشیم.

این تهیه‌کننده باسابقه سینما درباره آیین‌نامه جدید اکران هم که در دست بررسی‌های نهایی است گفت: شورای عالی تهیه‌کنندگان نظر خود را در این باره به سازمان سینمایی ارسال کرده است. این آیین‌نامه هم نکات مثبت و هم نکات منفی دارد اما به هر حال هر آیین‌نامه‌ای قابل مذاکره است و امیدوارم آنچه در نهایت اجرایی می‌شود یک اتفاق قابل قبول باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین