کد خبر: ۶۳۷۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

وزیر نفت: تکمیل طرح انتقال نفت گوره به جاسک در اولویت است

وزیر نفت تکمیل طرح انتقال نفت گوره به جاسک را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست و گفت: تمام ورق‌های ترش و شیرین تولیدی شرکت فولاد اکسین را تا پایان این طرح خریداری می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

بیژن نامدار زنگنه شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران صنعت نفت و فولاد در شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار داشت: جای خرسندی است که تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی عزم خود را برای به سرانجام رساندن طرح گوره جاسک در سال ۱۴٠٠ جزم کرده‌اند و روز به روز روند اجرای کار شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی افزود: باعث افتخار است که متخصصان و جوانان فولاد اکسین توانسته‌اند صنعت نفت را در شرایط تحریم از وارد کردن ورق‌های مورد نیاز بی‌نیاز کنند.

وزیر نفت: تکمیل طرح انتقال نفت گوره به جاسک در اولویت است

وزیر نفت ادامه داد: امید است با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و عزم جدی شرکت‌های پای کار در این طرح بتوانیم بدون هیچ مشکلی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابیم.

موارد مختلفی پیرامون همکاری و تعامل بیشتر در زمینه افزایش و رونق تولید میان شرکت‌های ملی نفت، فولاد اکسین و لوله سازان در این نشست مطرح شد.

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در این نشست، گزارشی از عملکرد این شرکت در یک سال اخیر با ارائه آمار و ارقام و تاکید بر ظرفیت‌های شرکت مبنی بر تولید بیشتر ارائه کرد.

وی افزود: شرکت در ۱٠ سال گذشته درگیر تولید ورق‌های ساختمانی بود که بهره کمی داشت اما این کارخانه به لطف طرح گوره به جاسک و اعتماد وزیر نفت توانست رکورد ۱۰ ساله تولید و صادرات را بشکند و برای نخستین بار در ایران ورق‌های مورد نیاز صنعت نفت را تولید کند.

بیژن نامدار زنگنه در نخستین روز از سفر ۲ روزه خود به خوزستان پس از برگزاری این نشست به همراه جمعی از مدیران صنایع نفت و فولاد از خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان بازدید کرد و سپس فاز دوم آزمایشگاه خوردگی این شرکت را که نقش اساسی در پیشبرد طرح گوره به جاسک دارد، با حضور او به بهره برداری رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین